Všetky električkové spoje sa dnes vracajú na svoje pôvodné trasy
Od dnešného dňa sa definitívne vracajú na svoje pôvodné trasy všetky električkové spoje. Okrem toho však dopravcovia avizujú ďalšie zmeny, ktoré by mali skvalitniť cestovanie v MHD.
DPMK podľa slov hovorkyne Michaely Karaffovej ruší všetky výlukové obmedzenia a opatrenia, ktoré si vyžiadala modernizácia električkových tratí (MET). Ide najmä o náhradné autobusové linky x6 a x9, nahradia ich pôvodné električkové linky 6 a 9. Na linkách 20L, 21, 23, 25, 52, 56 sa ruší zachádzka na Bardejovskú ulicu, linky pôjdu priamo k zastávkam SOŠ automobilová a Moldavská, obchodné centrá. Obnovuje sa aj zastavovanie nočných liniek N3, N4 na električkových zastávkach Idanská a Zimný štadión.
[ad][/ad]Konečne po starom
Pre väčšinu cestujúcich je podstatné, že sa na svoje pôvodné trasy vracajú všetky električkové linky. „Päťka“ pôjde zo stanice priamo cez vynovenú kruhovú križovatku k Optime. Linka číslo 6 bude opäť premávať z Námestia Maratónu mieru cez Terasu na Staničné námestie. Na obvyklú trasu z Havlíčkovej cez Terasu a Alejovú na Sídlisko Nad jazerom sa vráti linka číslo 9.
Viaceré linky vrátane tých, ktoré smerujú do U. S. Steelu, dopravcovia posilňujú kapacitne aj pridaním spojov. „Cieľom všetkých týchto krokov je zatraktívnenie cestovania verejnou dopravou. Aktualizované cestovné poriadky sú k dispozícii na našej webovej stránke,“ informuje M. Karaffová.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.