Z Bratislavy sa do Košíc plynule dostaneme až o niekoľko rokov. Toto je predpokladaný termín
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) očakáva od aktualizovaného harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry značnú pomoc v plánovaní stavieb diaľnic a rýchlostných ciest. Diaľnica, ktorá umožní plynulý prechod z Bratislavy do Košíc, by podľa harmonogramu mala byť dokončená až v roku 2030.
Diaľnica vodičom ušetrí až 16 minút
Ako uvádza NDS, liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 14,92 kilometra, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Na stavbe tunela Bikoš pribudlo osvetlenie
Nový úsek diaľnice D1 začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej budú oba úseky diaľnice napojené na jestvujúcu cestu I/18. Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po viac ako pätnástich kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova.

Aktualizácia harmonogramu
Z aktualizovaného dokumentu vyplýva, že v roku 2026 by sa mal otvoriť obchvat Ružomberka (úsek Hubová – Ivachnová) a okolo roku 2030 diaľnica na Kysuciach, známa pod označením D3. V harmonograme sú aj viaceré prioritné ťahy, dobudovanie diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou, spomínaná D3 či R4 v rámci koridoru Via Carpatia.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Pri výstavbe košického obchvatu R2 boli nájdené hroby. Stavenisko bolo kedysi sídliskom
Aktualizácia harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry potvrdzuje najakútnejšie potreby jej budovania. Ide o dokončenie rozostavaných a rozsúťažených stavieb a najprioritnejších úsekov diaľnic D1 a D3, ako aj rekonštrukciu ciest I. triedy a mostov či systematickú projektovú prípravu, vrátane štúdií realizovateľnosti podľa priorizácie projektov. Podrobnejšie informácie o harmonograme výstavby nájdete TU.
Zdroj: SITA (be)/NM
Odporúčané články
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

