Zastupiteľstvo KSK nanovo schválilo 30 000 eur na pomoc južnej Morave
Finančnú pomoc v sume 30 000 eur Juhomoravskému kraju, ktorý 24. júna postihlo ničivé tornádo, v pondelok opätovne schválilo Zastupiteľstvo Košického samosprávneho kraja (KSK). Rovnakú sumu schválilo zastupiteľstvo na tento účel v podobe poslaneckého návrhu ešte koncom júna, predseda KSK Rastislav Trnka však vtedy uznesenie nepodpísal z dôvodu jeho rozporu so zákonom.
Po novom suma pôjde z rezervného fondu ako humanitárna pomoc na zmiernenie škodlivých následkov na zdraví, majetku a životnom prostredí a predseda KSK uzavrie darovaciu zmluvu o poskytnutí finančného príspevku s Juhomoravským krajom.
“Keďže ide o posielanie peňazí do iného štátu, ktoré sa riadi špecifickými ustanoveniami, museli sme naformulovať to uznesenie tak, aby bolo správne po právnej stránke. Verím, že teraz budeme môcť túto pomoc poskytnúť,” uviedol Trnka. Vôľa pomôcť Juhomoravskému kraju v ČR bola podľa neho veľká aj preto, že s ním KSK dlhodobo spolupracuje v rôznych oblastiach.
Pôvodný návrh uznesenia o finančnej výpomoci v sume 10 000 eur predniesol priamo na rokovaní zastupiteľstva 28. júna poslanec Emil Ďurovčík, poslanec Martin Smrčo následne navrhol zvýšiť sumu na 30 000 eur, čo zastupiteľstvo schválilo.
Pri tornáde zahynulo v juhomoravských okresoch Hodonín a Břeclav šesť ľudí a zranenia utrpeli stovky ďalších. Prírodná katastrofa spôsobila veľké materiálne škody.
Zdroj: (TASR, hol sem pop)
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.