Zmätky pri Poštovej
Od nedele je konečne plne prejazdná križovatka Kuzmányho – Poštová – Vojenská. Teda, aspoň by mala byť. Ako totiž ukázalpondelok, vodiči sa na tomto úseku všade nedostali.
Pondelková ranná dopravná špička priniesla na znovu sprejazdnenom úseku kolóny a neraz aj chaos.
“Na ceste od Štúrovej po Kuzmánke som chcel odbočiť vpravo na Poštovú. Tesne pred ňou som si však všimol na ceste oranžovú šípku, ktorá ukazovala len priamy smer. Do odbočovacieho pruhu som zabočiť nemohol, lebo tam s nejakým veľkým strojom robili niečo robotníci. A navyše policajt predo mnou ukazoval, že mám pokračovať rovno. Tak som šiel rovno, ale znamenalo to poriadnu obchádzku až cez Strojárenskú,” opísal nám včerajšiu skúsenosť jeden z vodičov.
Zlé avízo z magistrátu
Ako sme sa presvedčili, odbočovací pruh z Kuzmányho na Poštovú bol včera naozaj obsadený robotníkmi, hoci podľa avíza z magistrátu mal byť prejazdný.
“V križovatke Kuzmányho – Poštová – Vojenská sa uvoľnia všetky jazdné pruhy, vrátane ľavého odbočenia Kuzmányho sever – Poštová a pravého odbočenia Kuzmányho juh – Poštová,” oznamovali koncom minulého týždňa.
Žiadna odpoveď
Prečo ostala Poštová zo spomínaného smeru neprejazdná, pýtali sme včera na magistráte. Tam nás odporučili na dopravný inšpektorát polície. Doposiaľ však na našu otázku nereagovali.
Faktom teda ostáva, že dočasné vodorovné dopravné značenie (oranžové čiary) na tejto križovatke zbrúsili, avšak ostalo tam to, ktoré nedovoľuje vodičom odbočiť z Kuzmányho doprava na Poštovú.
Foto:
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


