Zničený dom na Terase nemôžu zbúrať
Nehnuteľnosť na Stokráskovej 1 pri asanačnom pásme roky chátra. Obyvatelia z blízkeho okolia žiadali petíciou mesto, aby ju zbúralo. Pre nevysporiadané vlastnícke vzťahy však magistrát nemôže zasiahnuť.
Z rozpadnutého domu sa ešte pred takmer dvoma rokmi na výzvu mesta vysťahovali asociáli. Okolie samospráva vyčistila od neporiadku, no neprispôsobiví občania sem opäť navozili kopy odpadu. Obyvatelia sa sťažujú na špinu, hlodavce aj zápach po výkaloch. Na jar spísali aj petíciu, ktorou žiadali mesto, aby nehnuteľnosť zbúralo.
„Cigáni idú tam, kde je niečo voľné, môžu sa tam znova nasťahovať. Vyzerá to strašne, špatí to okolie. Nikto nechce mať pred domom takú opachu,“ povedal nám jeden z obyvateľov Stokráskovej. „Je tam veľký potenciál chorôb. Je to časť, kde chodia aj psičkári a necítia sa tam bezpečne. Treba to zbúrať,“ tvrdí ďalší.
Dedičské konanie
Mesto na petíciu odpovedalo, že v prípade, ak stavba nezodpovedá základným požiadavkám a ohrozuje alebo obťažuje obyvateľov z okolia, stavebný úrad nariadi vlastníkovi vykonať nevyhnutné opravy alebo jej odstránenie. Podľa výpisu zo správy katastra jeden z vlastníkov zomrel, druhý má trvalý pobyt mimo územia Slovenska a stavebný úrad ho nedokázal skontaktovať.
„Pokiaľ nie sú vysporiadané majetkovo-právne vzťahy z dedičského konania a nie je doložený verejný záujem, nemôže sa nariadiť zbúranie nehnuteľnosti na súkromnom pozemku,“ tvrdí mesto v oznámení k petícii. Vysporiadať dedičské vzťahy sa nepodarilo dodnes.



Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.