ŽSR vyhodnocuje ponuky na obnovu košických nástupíšť a železničných koľají
Termín začiatku realizácie niekoľkomiliónovej komplexnej rekonštrukcie nástupíšť košickej železničnej stanice a vybraných koľají zatiaľ nie je známy.
Ako povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová, v súčasnosti vyhodnocujú ponuky, ktoré vzišli z verejného obstarávania. Verejné obstarávanie vyhlásili železnice vlani v auguste. Pôvodný termín na predkladanie ponúk bol 30. september 2019, neskôr ho predĺžili do 22. novembra 2019.
„Rekonštrukčné práce sa začnú po odovzdaní staveniska, ktorému musí predchádzať uzavretie zmluvy ako výsledku verejného obstarávania,“ spresnila. Práce majú byť hotové do dvoch rokov od ich začatia. Rekonštrukciou nástupíšť číslo 1, 2 a 3 sa má zvýšiť úroveň a komfort prostredia.
[ad][/ad]Technická opotrebovanosť
„Vzhľadom na morálnu a technickú opotrebovanosť osvetlenia nástupíšť, elektrických rozvodov súvisiacich s osvetlením, rozvodov nachádzajúcich sa na nástupištiach, ovládania osvetlenia bude nutné vykonať rekonštrukciu týchto objektov a úpravu staničného zabezpečovacieho zariadenia,“ uviedli železnice.
Okrem iného majú byť vynovené ich zastrešenia či výstupy z podchodov. Na nástupišti 2 a 3 majú pribudnúť výťahy. Dôjde aj ku komplexnej rekonštrukcii železničného zvršku koľaje 1b, respektíve 3b a obnove koľají č. 1, 3a, 5, 6, 7, 8, 9 a 11 priľahlých k nástupištiam. Podľa Feik Achbergerovej sa tak rozhodli z dôvodu zvýšenia bezpečnosti vlakovej dopravy. Pripomenula, že železničný zvršok dopravných koľají je v zlom technickom stave.
Obnova bude financovaná z rozpočtových prostriedkov ŽSR vyčlenených na tento účel. Celková odhadovaná hodnota zákazky predstavuje viac ako 15 miliónov eur bez DPH. Rekonštrukčné práce sa nebudú realizovať na etapy.
(TASR)
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.