ZSSK obmedzuje prevádzku ôsmich regionálnych rýchlikov, chce zefektívniť železničnú dopravu

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) z dôvodu zefektívnenia železničnej dopravy oznámila víkendové, resp. sezónne obmedzenia ôsmich regionálnych rýchlikov. Ide o vybrané vlaky medzi Bratislavou a Žilinou, na trati Nové Zámky – Bratislava, Košice – Zvolen – Košice, Zvolen – Vrútky, Vrútky – Banská Bystrica a Zvolen – Banská Bystrica.
Tieto a ďalšie zmeny v diaľkovej vnútroštátnej, ako aj regionálnej a prímestskej vlakovej doprave prináša pravidelná druhá aktualizácia cestovného poriadku 2021/2022 od nedele 12. júna. Informoval o tom v stredu riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Pre pokračujúcu rekonštrukciu železničného uzla Žilina a s tým súvisiace kapacitné obmedzenia v diaľkovej doprave zmenia vedenie priamych vlakov R 34x Zvolen/Banská Bystrica – Ostrava-Svinov. Priame vlaky R 34x budú v úseku Zvolen/Banská Bystrica – Vrútky zrušené a nahradené vlakmi R 9xx, v úseku Vrútky – Žilina bude zrušené (okrem vlakov R 342 a R 345) a cestujúci môžu využiť vlaky R 6xx.
Z dôvodu zjednotenia radenia vlakov R 6xx budú od 12. júna radené dva vozne 1. triedy vo všetkých vlakoch R 6xx (okrem 614/615), „Vozne 1. triedy budú naďalej povinne miestenkové. Vo vlakoch R 600, 602, 604, 606, 607, 609, 611 a 613 bude aj naďalej radený vozeň s prémiovým kupé 1plus. Vlaky RR 910 – 923 linky Zvolen os. st. – Košice a vlaky R 940 – 957 linky Zvolen os. st. – Vrútky budú radené len z vozňov 2. triedy,“ uviedol Kováč.
Zdroj: (SITA, be;kh)
Odporúčané články

Inovatívne vedenie, spolupráca v tíme a odvaha prekonávať tradičné prístupy k riadeniu škôl – týmito kvalitami sa vyznačujú pedagógovia z Košického, Prešovského a Banskobystrického kraja, ktorým bola dnes udelená Diamantová cena DofE. Udeľuje sa už piaty rok v rámci výnimočného rozvojového programu pre školy.

Vyplýva to z odborných záverov pracovnej skupiny prezentovaných na ostatnom mestskom zastupiteľstve. Pracovnú skupinu zriadilo mesto Košice, a tvorili ju zástupcovia odborných referátov mesta Košice, Správy mestskej zelene, Archívu mesta Košice, Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) a Okresného úradu. Ako sa ďalej uvádza v odborných vyjadreniach, symboly, ktoré sú na pomníku použité od jeho vzniku v roku 1945, sú autentickou súčasťou pomníka ako vojnového hrobu, a tiež ako kultúrnej pamiatky. Boli tiež zahrnuté v pôvodnom projekte kapitána E. F. Gurjanova.

Známy hudobník a televízna osobnosť Marián Čekovský ukončil štúdium na Technickej univerzite v Košiciach, kde úspešne absolvoval štátne skúšky a získal titul inžiniera. Počas záverečnej etapy štúdia na Strojníckej fakulte sa venoval problematike obnoviteľných zdrojov energie, pričom témou jeho diplomovej práce bol návrh mobilného hybridného fotovoltického systému.