Primátor rozdáva bagety, je to aj marketing?
Od konca marca primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) rozdáva bagety. Osobne bol zatiaľ dvakrát, v iné dni ho zastupujú pracovníci magistrátu. Dostávajú ich ľudia v tzv. prvej línii, ktorí zachraňujú životy. K jeho projektu sa pridal aj pivovar, ktorý ku každej bagete pridáva plechovku nealkoholického piva.
Lekári, záchranári, hasiči, policajti či zdravotné sestry a rôzni dobrovoľníci majú v tejto mimoriadnej situácii dôležitú úlohu. Niekto sa však pozastavuje nad tým, že na bagetách je nalepené osobné venovanie primátora, akoby ich platil z vlastného vrecka. Je na nich totiž samolepka s textom: „Vzájomnou spolupatričnosťou a vašou obetavosťou chránime tých najslabších z nás. Jaroslav Polaček, primátor. Ďakujeme, že s nasadením vlastných síl a zdravia pomáhate chrániť životy Košičanov.“
[ad][/ad]Akcia z reprefondu
„Primátor zastupuje mesto Košice. Touto aktivitou chcel motivovať aj iných ľudí, aby podporili každého v prvej línii, kto v našom meste bojuje s koronavírusom tak, ako je to uvedené aj na bagetách,“ uviedol pre KOŠICE:DNES hovorca mesta Vladimír Fabian. Podľa neho mesto pôvodne chcelo túto aktivitu realizovať dva týždne. „Na krízovom štábe mesta Košice sme sa však rozhodli aj na základe podpory od iných spoločností, ktoré dodávajú nápoje, že ju predĺžime o ďalšie dva týždne.“ Hovorca dodal, že na tieto aktivity sú vyčlenené financie s reprefondu primátora.
Situácia s nakazenými ochorením COVID-19 je v našom meste doteraz priaznivá. Je pravdepodobné, že postupne sa bude zhoršovať… „Myslím si, že na poďakovanie nikdy nie je skoro. Ľudia v prvej línii, ktorým bagety dávame, sa veľmi tešia. Mnohokrát nemajú čas ísť ani na nákup a niekedy si radšej chvíľu pospia, ako by si mali ísť niečo objednať na jedenie. Aj to je niekedy problém, pretože v nemocniciach platia veľmi prísne opatrenia,“ hovorí primátor.
Neznáma cena
Chceli sme vedieť, koľko mesto zaplatilo za nálepky s osobným poďakovaním primátora a koľko za samotné bagety. Konkrétnu odpoveď sme však nedostali. Objednávka na bagety na webovej stránke nie je vôbec a z uverejnenej objednávky pre firmu MVCOM je zrejmé, že bolo objednaných 5-tisíc nálepiek. Na tej istej objednávke je však ešte ďalšia položka – tlač a olep 22 kontajnerov na rúška, ktoré sa však vôbec neujali a aj Regionálny úrad verejného zdravotníctva k nim má výhrady. Cena za túto objednávku bola v celkovej hodnote 1 932 eur aj s DPH.
Ladislav Strojný (NEKA)
Myslím si, že v momentálnej situácii má primátor aj dôležitejšiu prácu, ako rozdávať bagety. O vhodnosti nálepiek a texte na nich by sme tiež mohli polemizovať. Avšak podľa mojich výpočtov sa pri takom náklade bavíme o sume okolo 400 eur. Čo stáli bagety, netuším, ale ľudí, ktorí momentálne pracujú v takzvanej 1. línii, vraj potešili. Či je takáto forma poďakovania vhodná, si môže úsudok urobiť každý sám.
Róbert Schwarcz (NEKA)
Výroba samolepky cenu bagety navýšila o pár centov, čo je v princípe zanedbateľné, skôr je na zamyslenie, či je v tejto situácii nevyhnutné realizovať takúto prvoplánovú sebaprezentáciu. Možno to bolo zo strany pána primátora myslené ako jeho osobné poďakovanie, z politického hľadiska ale mohol predpokladať, že mu to bude vytknuté. Verím, že v budúcnosti si na takúto formu prezentácie dá pozor.
Ján Jakubov (SMER-SD)
Považujem takýto text na bagetách za veľmi lacné PR. Vzhľadom na hroziaci veľký výpadok v príjmoch mesta Košice je to nerozumné vyhadzovanie verejných peňazí z účtu mesta. Meno primátora na bagetách hradených z peňazí mesta vnímam ako zneužitie verejných zdrojov na vlastnú propagáciu. Toto je možné, ak pán Jaroslav Polaček zaplatí tieto bagety zo svojich súkromných zdrojov.
Marcel Vrchota (SaS, KDH, SMK-MKP, NOVA, OKS)
V aktuálnej situácii je potrebné utrácať verejné financie rozumne, a to aj pri drobných položkách. Nestotožňujem sa s formou poďakovania zdravotníkom, ktorú zvolil primátor. Je mnoho iných možností, ako vyjadriť vďaku ľuďom, ktorí podstupujú, v týchto dňoch vyššiu mieru rizika. Nemám práve najlepší pocit z toho, že ide o bagetu a že jej úprava bola vhodne zvolená.
Ľudia pomáhajú reštauráciám, reštaurácie pomáhajú hrdinom. Projekt Energia hrdinom je nezávislou iniciatívou Visit Košice, košických reštaurácií, dobrovoľníkov a slovenských firiem. Jej cieľom je podporiť bojovníkov proti koronavírusu a zároveň zachrániť gastro-scénu, ktorá sa kvôli súčasnej situácii ocitla v existenčnej kríze.
Ak chcete pomôcť, objednajte cez stránky zúčastnených reštaurácií jedlo hrdinom, ktorí bojujú proti koronavírusu, alebo môžete poslať peniaze na transparentný účet. Organizátori zabezpečia donášku, keď to budú najviac potrebovať. Dôvodom celej akcie je to, že viacero nemocničných jedální kvôli kríze nefunguje, lekári sú vystavení vo svojej práci najvyššiemu riziku a tlak na zdravotnícky systém sa každým dňom zvyšuje
Do iniciatívy sú zapojené napríklad Bistro Tabačka, Med Malina, Rosto Steak House, Pivovar Hostinec, Kaviareň Slávia, ale aj mnoho ďalších. Všetky informácie nájdete na energiahrdinom.sk.
[ad2][/ad2]