V oceliarňach U. S. Steel Košice skrátia pracovný týždeň aj v auguste
Skrátený štvordňový pracovný týždeň budú mať zamestnanci košických oceliarní aj v auguste. Za deň, keď budú zamestnanci doma, dostanú 60-percentnú náhradu mzdy. Pre TASR to potvrdil predseda Rady odborov OZ KOVO U. S. Steel Košice Juraj Varga s tým, že odbory sa na tom vo štvrtok dohodli s vedením podniku. “Je to za tých istých podmienok ako v júli,” skonštatoval.
Dôvodom tohto kroku je naďalej nepriaznivá situácia na trhu s oceľou. Skrátený pracovný týždeň mali v hutníckej fabrike aj počas mája a júla. Za deň, keď ostali doma, dostali zamestnanci za máj 70-percentnú a za júl 60-percentnú náhradu mzdy.
Spoločnosť U. S. Steel Košice minulý týždeň oznámila, že s cieľom zlepšiť finančné postavenie firmy do konca roka 2021 zníži počet zamestnancov pracujúcich v oceliarňach a jej dcérskych spoločnostiach o 2500. Vo fabrike aktuálne pracuje viac ako 12.000 zamestnancov.
“Momentálne nám bol ponúknutý jednorazový program na dobrovoľný odchod zamestnancov, ktorý bude v auguste. Je to otvorené a v pripomienkovom konaní, máme na to priestor do 1. augusta,” doplnil k štvrtkovým rokovaniam Varga.
[ad][/ad]Odporúčané články
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.