Zachránia vagóny Detskej železnice
Dopravná nehoda cisterny Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS), ktorá pred dvomi týždňami poškodila dva vozne a trať Detskej železnice, nie je až taká tragická ako vyzerala. Škodu upresnili na 62-tisíc eur. Vozne opravia, nedôjde k narušeniu ich historickej hodnoty.
Riaditeľ železničky Ľubomír Lehotský tvrdí, že by historické vozne mohli opraviť v priebehu niekoľkých mesiacov: „Poškodenie v rozsahu 62-tisíc eur nemusí byť konečné. Ešte bude treba vagóny vyviazať a skontrolovať podvozky. I mierne ohnutie komponentov môže znamenať potrebu výmeny celých prvkov.“ Voľným okom nie sú na častiach podvozku badateľné nijaké škody.
[ad][/ad]Národná kultúrna pamiatka
Jeden z poškodených vozňov je národnou kultúrnou pamiatkou. V tomto prípade sú škody minimálne a opravy budú trvať maximálne dva mesiace. Druhý vozeň si vyžaduje väčšie úsilie. „Podrobí sa oprave, pri ktorej sa vyrežú plechy, spevnia sa nosníky a strecha. Veľký problém môže nastať pri renovácii okien, ktoré boli úplne jedinečné. Pri oprave sa totiž dbá na zachovanie pôvodného historického dizajnu vagóna,“ povedal Lehotský.

Vozeň pravdepodobne pocestuje do Rumunska, pretože slovenské firmy na opravu takéhoto typu vozňa nemajú potrebnú dokumentáciu a ani predošlú skúsenosť. Potrebné práce by ale nemali narušiť hodnotu historických vagónov Detskej železnice.
[article slug=”v-cermeli-havaroval-kamion-zasiahol-vagony-detskej-zeleznicky”][/article]Vodič už nejazdí
Východoslovenská vodárenská spoločnosť predbežne odhadla škodu 100-tisíc eur, zatiaľ ju neupresnila. „Cisterna je stále v servise, vozidlo je však schopné opravy,“ informovala Monika Krišková z agentúry Penelopa, ktorá zastupuje VVS.
Šofér cisterny momentálne nejazdí. „Účastník nehody je naďalej zamestnancom vodární, nepracuje však v súčasnosti na pozícii vodiča,“ uzavrela Krišková s tým, že čakajú na konečné stanovisko polície k nehode.
Nehoda sa stala v stredu 14 .8. ráno na vjazde smerom od Alpinky do Čermeľa. Vodič odpadovej cisterny VVS dostal na mokrej ceste šmyk, automobil prerazil zvodidlá a následne sa prevrátil, pričom sa oprel o historické vozne Detskej železnice. Šofér pri nehode utrpel ľahké zranenia.
(HAM)

Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Bude zamračené, teploty okolo 1 až 3 stupne Celzia.