Končia práce na križovatke VSS
Dnešok je termínom, keď sa na križovatke VSS skončia stavebné práce v rámci modernizácie električkových tratí (MET). Dopravu tak, ako na ňu boli motoristi desaťročia zvyknutí, však ešte nespustia.
Pôvodný avizovaný termín ukončenia stavebných prác, teda posledný júlový deň, bude podľa mesta dodržaný. Zhotoviteľská spoločnosť Eurovia SK už finišuje na všetkých častiach stavby. Ak však vodiči čakajú, že hneď budú môcť po frekventovanom dopravnom uzle jazdiť bez obmedzení, mýlia sa.
Schvaľovací proces
Aby mohla byť stavba odovzdaná do užívania, sú potrebné povolenia viacerých orgánov. Rozhodnutia potom musia byť doručené dotknutým stranám. Tento proces práve prebieha.
„Predpokladaný termín spustenia dopravy cez križovatku je prvý augustový víkend,“ povedala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Podľa nej už majú stavbári hotové takmer všetky vodorovné dopravné značenia. Nad rámec projektovej dokumentácie budujú nové chodníky so živicovým povrchom. Trakčné vedenia, nové osvetlenie, ale aj samotná električková trať už boli odskúšané.
Estetická stránka
Riaditeľ zhotoviteľskej firmy, Eurovia SK Štefan Bálint povedal, že po stavebnom ukončení modernizácie križovatky VSS ich ešte čakajú rôzne terénne úpravy, revitalizácia zelene a podobné práce.
„Ak niektorý úsek urobíme podľa časového harmonogramu, to neznamená, že z neho musíme hneď odísť preč. Záleží nám totiž na tom, aby stavba bola urobená kvalitne nielen po stavebnej, ale aj estetickej stránke,“ tvrdí.
Dôležitý uzol
Križovatka VSS je jedným z najdôležitejších dopravných uzlov v meste. Podľa odborníkov za 24 hodín cez ňu prešlo vyše 58-tisíc motorových vozidiel, z toho 17 percent nákladných.
Križovatku tvorí celkovo osem električkových výhybiek a osem krížení koľajníc, ktorých stav bol pred modernizáciou vyhodnotený ako veľmi vážne narušený.
Ľubomír Ferko
V projekte na cyklistov nemysleli
Na čoskoro dokončenej križovatke pri moste VSS chýba akékoľvek dopravné značenie pre cyklistov.
Na Južnej triede sa pritom nachádza jeden z najdlhších cyklochodníkov v Košiciach. Nedostatky si už všimli čitatelia denníka KOŠICE:DNES.
„Prešiel som si celú križovatku. Mesto na cyklistov opäť, slušne povedané, zabudlo,“ uviedol jeden z nich. Opisuje, že pracovníci, ktorí tam maľovali vodorovné dopravné značenie, mu potvrdili, že cyklopriechody robiť nebudú.
Križovatka na bicykli sa tak plynulo bez porušenia predpisov nebude dať prejsť. Cyklisti budú musieť na priechodoch pre chodcov zosadnúť.
Investorom rekonštrukcie je mesto, realizátorom stavebná spoločnosť EUROVIA SK. „Dopravné značenie bolo zrealizované v súlade s platnou projektovou dokumentáciou, ktorá nezahŕňala značenie pre cyklistov,“ vyjadrila sa Lenka Kubejová, hovorkyňa EUROVIA SK.
[ad][/ad]Inde cyklopriechody sú
Mesto Košice do uzávierky odpoveď neposkytlo. V roku 2015 samospráva na Južnej triede v miestach, kde sa združený chodník pre chodcov a cyklistov kríži s cestnými komunikáciami, dala vyznačiť farebnými čiarami asi dvadsať cyklopriechodov. Na trase dlhej zhruba tri kilometre sa tak stalo v rámci projektu debariérizácie chodníka.
Spustenie dopravy na frekventovanej križovatke VSS závisí už len od vydania právoplatných povolení na užívanie stavby. Predpokladaný termín je v prvý augustový víkend.
(AT)
Odporúčané články
Policajti v Košickom kraji sa v uplynulých dňoch zamerali na cielenú dopravnú kontrolu, ktorá prebiehala v štyroch okresoch kraja. Osobitná akcia sa uskutočnila v stredu 11. decembra od 11.00 do 15.00 h a do jej priebehu bolo nasadených 82 príslušníkov Policajného zboru. Cieľom bolo zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky v období pred Vianocami, keď na cestách narastá nervozita aj hustota dopravy.
V sobotu 13. decembra v čase od 8.00 do 14.30 hod. bude úplne uzavretá Dopravná ulica pod mostom na Hlinkovej. Dôvodom je dokončovanie prác na stabilizačných opatreniach na spomínanom moste. Ide o prechodné riešenie s cieľom zabrániť zhoršovaniu technického stavu mostnej konštrukcie, kým sa na budúci rok začne s plánovanou rekonštrukciou mosta.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.