Na elektrobusoch chýba vzadu číslo linky
Mestskú hromadnú dopravu si Košičania všímajú naozaj podrobne. Svedčí o tom aj podnet od čitateľa, ktorý sme dostali do redakcie.
“Košické malé elektrobusy SOR nie sú na zadnom čele vybavené displejmi, kde by sa zobrazovalo číslo linky. Presne o tom hovorí vyhláška ministerstva dopravy. Podľa nej je súčasťou tabuľky s označením linky aj jej číselné označenie na zadnom čele karosérie. Prečo tieto vozidlá nie sú vybavené zadnými displejmi? Totožné elektrobusy v Ostrave ich majú,” píše čitateľ.
Spomínané krátke elektrobusy najčastejšie jazdia v Košiciach na linke číslo 22. Naozaj vzadu tabuľku nemajú. Na dôvod a riešenie problému sme sa opýtali dopravcov. “O rozpore s vyhláškou ministerstva dopravy vieme. Snažíme sa ho v čo najkratšom možnom čase odstrániť. Chýbajúca príprava na osadenie zadnej informačnej tabule pre päť malých elektrobusov SOR je predmetom rokovania s dodávateľom,” odpovedala nám hovorkyňa DPMK Michaela Karaff ová.
(FER)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.