Rapid life posielal scenáre
Zo skrachovanej košickej poisťovne Rapid life vyplával na verejnosť čudný dokument.
Je označený názvom Riešenie sporu medzi Rapid life životnou poisťovňou a Národnou bankou Slovenska – scenár „hlúpych ľudí“. Obsahuje popis predpokladaných konkrétnych situácií, ako sa voči tejto finančnej inštitúcii zachová Národná banka Slovenska (NBS), čo budú očakávať klienti, ako budú o prípade informovať médiá a čo spraví Rapid life.
Scenár začína vznikom nároku poisťovne voči NBS za zle vypočítaný poistný vzorec pri vzniku Rapid life. Končí tým, že NBS bude musieť vyplatiť akcionárom Rapid life mnohomiliónovú škodu. Materiál zverejnil Miroslav Antoňak, riaditeľ Spotrebiteľského centra, ktoré zastupuje klientov v sporoch voči poisťovni.
„Je to dva roky starý dokument, v ktorom Rapid life ponúkal NBS mimosúdnu dohodu,“ vysvetlil Antoňak. Okrem toho poslala poisťovňa NBS aj „scenár múdrych ľudí“, kde popisuje postup, ktorý by podľa nej nastal, keby Národná banka peniaze poslala.
NBS potvrdila, že obidva dokumenty dostala, no v súvislosti s nimi neurobila žiadne kroky. Pritom to bola len jedna z foriem, ktorou poisťovňa atakovala banku. Ďalšími bolo aj podávanie trestných oznámení na jej pracovníkov.
Koľko bolo sťažností?
Zaujímavý je aj rozpor vo vnímaní práce štátneho regulátora finančného trhu. Podľa bývalého predsedu predstavenstva Petra Talána klienti na nich dali NBS iba štyri sťažnosti. Informácie NBS o tom, že išlo o stovky, označil za poplašnú správu.
„Som presvedčený, že pokiaľ by sme išli na lámanie chleba, túto poštu vám budeme vedieť ukázať,“ povedal Talán pre Hospodárske noviny.
Národná banka tvrdí, že najviac sťažností im prišlo na prelome rokov 2016/2017, pričom ešte v roku 2016 ich posielala aj na vyjadrenie do Rapid life.
[ad][/ad]„Tá sa k nim dlhodobo a systematicky vôbec nevyjadrovala. Keďže to bolo zbytočné, NBS prestala ďalšie sťažnosti do poisťovne preposielať. V roku 2017 sme do poisťovne skúsili poslať zopár sťažností na vyjadrenie, avšak ani na tie poisťovňa nereagovala,“ uviedla hovorkyňa NBS Martina Vráblik Solčányiová.
Poznamenala, že NBS nie je zo zákona povinná žiadať dohliadaný subjekt o vyjadrenie, bežne to však v rámci výkonu dohľadu robí.
Dvojité účtovníctvo
Nútená správkyňa Rapid life zistila, že vo firme viedli dvojité účtovníctvo, iné pre potreby poisťovne, iné pre NBS, v ktorom sa nenachádzali všetky poistné zmluvy.
[article slug=”ako-postupovat-ak-ste-prisli-o-peniaze-v-rapid-life”][/article]„O týchto poistných zmluvách viedla poisťovňa samostatnú evidenciu. Národná banka má na základe informácií získaných nútenou správkyňou podozrenie, že poisťovňa dlhodobo skresľovala údaje zasielané do NBS,“ skonštatovala Solčányiová.
Odporúčané články
Hokejová Tipos extraliga spoznala svojho prvého finalistu, ktorým sa stali hokejisti Nitry. Príležitosť vytvoriť finálový pár s corgoňmi mala Spišská Nová Ves, ktorá v Steel Aréne nastúpila s mečbalom, ten ale oceliari odvrátili výhrou 4:1 a vynútili si rozhodujúci siedmy duel.
Košický samosprávny kraj (KSK) prerozdelí na verejnoprospešné projekty 400-tisíc eur. Žiadosť o prostriedky možno podať do 17. mája 2024. Žiadosti môžu podávať právnické a fyzické osoby – podnikatelia, ktoré majú sídlo či trvalý pobyt na území KSK, prípadne tu vykonávajú činnosť alebo poskytujú služby.
V piatok 12. apríla približne o 20:30 hod. na križovatke ulíc Trieda KVP – Wuppertálska v Košiciach došlo k vážnej dopravnej nehode. Informovala o tom hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru Jana Mésarová.