Kolesové obrnené vozidlá kúpilo Slovensko výrazne lacnejšie
Slovensku sa podarilo podpísaním kontraktu na nákup 76 kusov kolesových obrnených vozidiel Patria AMVXP 8×8 získať vozidlá, ktorých cena za jedno vozidlo je o viac ako 100-tisíc eur nižšia ako v projekte z rokov 2017-2019.
„Najväčšiu pozornosť púta pri takýchto nákupoch cena. Kontrahované vozidlo je technologicky vyspelejšie, čo potvrdzuje napríklad modernejšia verzia veže Turra 30, inovovaný kanón GTS-30/N na NATO štandard munície, zlepšená ergonómia plávania a niektoré ďalšie technické inovácie. Cena zahŕňa aj inflačné pohyby, ktoré najmä v poslednom roku nie sú vôbec zanedbateľné,” uviedol štátny tajomník ministerstva obrany SR (MO SR) Marian Majer.
Cena podľa Majera výsledkom transparentnej súťaže a v celkových posudzovaných nákladoch (vrátane životného cyklu) bola najnižšia zo všetkých predložených ponúk. Súčasná cena obsahuje zástavbu komunikačných a informačných systémov, ktoré neboli v minulosti zahrnuté do jednotkovej kalkulácie v priemernej hodnote približne 400-tisíc eur na vozidlo. „Táto akvizícia je výsledkom snahy o čo najlepší produkt pre ozbrojené sily, s ohľadom na rovnováhu technických požiadaviek s možnosťami rozpočtu. Bez korupčných schém alebo akýchkoľvek postranných úmyslov, opakovane detailne posúdená útvarom Hodnoty za peniaze,” dodal Majer.
Ministerstvo obrany v utorok podpísalo kontrakt s Fínskom o dodaní 76 kusov kolesových obrnených vozidiel Patria AMVXP 8×8. Stalo sa tak po takmer piatich rokoch, odkedy ambíciu nakúpiť kolesové obrnené vozidlá ohlásilo predošlé vedenie ministerstva obrany pod vedením ministra Petra Gajdoša. Výber vozidiel Patria je výsledkom transparentného obstarávacieho procesu na princípe vláda-vláda (G2G), v rámci ktorého bolo oslovených 33 krajín. Z nich päť (Česko, Fínsko, Rumunsko, Španielsko, USA) zareagovalo doručením konkrétnych ponúk do súťaže, ktorú vyhodnocovalo viac ako 60 expertov z dvoch rezortov obrany a hospodárstva. Podmienkou kontraktu je aj zapojenie slovenského obranného priemyslu vo výške 40 percent a spoločnosť Konštrukta Defence sa stala tzv. hlavným kontraktorom (finálne číslo zapojenia je až 42 percent)
Zdroj: (SITA, ta;pma)
Odporúčané články
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.

