Červená vlna nepoteší
Modernizácia električkových tratí so sebou prináša komplikácie aj na miestach, kde by ste to nečakali. V súčasnosti napríklad v podobe „červenej vlny“ na Watsonovej. Svoje by o tom vedeli rozprávať všetci vodiči.
Viacerým z nich v posledných dňoch prekáža (ne)koordinovanie semaforov na Watsonovej po tom, čo pribudol nový pri obchodnej akadémii. „Tento semafor už nie je ovládaný tlačidlom, ale má stály cyklus. Ak idem cestou od amfiteátra po Watsonovej, tak sa nezriedka podarí najprv stáť pri obchodnej akadémii, potom na križovatke Watsonova – Boženy Němcovej, kde osadili ďalší nový semafor. Keď sa pohnem ďalej, zasa prídem na červenú na križovatku s Komenského ulicou,“ opisuje situáciu náš čitateľ.
Vymenený radič
Naše skúsenosti na uvedenom úseku sú veľmi podobné. Prešli sme ho viackrát včera počas plnej premávky. Ani v smere od amfiteátra, ani od Mieru sa nám nepodarilo prejsť križovatkami bez zastavenia na červenú.
Keďže správnym orgánom cestnej siete na území mesta je magistrát, otázky na nastavenie a koordináciu semaforov na Watsonovej ulici sme adresovali naň. Podľa mesta je súčasná situácia dôsledkom zmien zapríčinených modernizáciou električkových tratí.
„V priebehu stavby MET sa vymenil aj radič cestnej svetelnej signalizácie (CSS). Nový radič bol osadený 18. mája 2017. Mestu Košice bude nová CSS odovzdaná v rámci odovzdania celej stavby. Ešte predtým však bude musieť byť „zelená vlna“ na Watsonovej a Hlinkovej funkčná,” informovala nás hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.

