Pred blížiacimi sa vianočnými sviatkami si treba dávať pozor na podvody
To, že stres a zhon prispieva k strate pozornosti, vedia podľa Finančného kompasu aj hackeri. Práve v tomto predvianočnom zhone sa budú snažiť rôznymi spôsobmi zneužiť práve spotrebiteľovu nepozornosť. Podvodné reklamy sa zvyčajne šíria prostredníctvom sociálnych sietí a často prostredníctvom hacknutých účtov. Technika podvodov je stále prepracovanejšia.

Phishing je internetový spôsob podvodu za účelom získania prístupových hesiel k osobnému účtu a údajov k internetovému bankovníctvu. Ide o podvodné e-mailové správy, ktoré vzbudzujú dojem, že boli zaslané z banky.
Vishing je druh podvodu s využitím telefonického rozhovoru, prostredníctvom ktorého sa podvodník snaží získať od klienta banky dôverné informácie, ako sú čísla platobných kariet, číslo účtu, osobné údaje alebo prístupové heslá do internetbankingu.
Podvodný web sa podľa Finančného kompasu vyznačuje absenciou obchodných podmienok či reklamačného poriadku. Na stránke nie je kontaktná adresa, osoba alebo detaily ohľadom e-shopu. Ak sa aj niekomu podarí objednať si tovar z podvodného e-shopu, odoslané peniaze už nezíska späť. „Existujú prípady, kedy sa banky snažili a niečo sa podarilo, ale je ich menej ako tých nešťastnejších, oveľa menej,“ varuje Finančný kompas.
Ako to už býva zvykom, aj Slovenská pošta každý rok upozorňuje ľudí, aby si dávali pozor na podvodné sms alebo emaily. Slovenská pošta ďalej uvádza, že nikdy nežiada prostredníctvom sms, mms alebo e-mailov úhradu poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient vždy zaplatí za zásielku až pri jej prevzatí. Urobiť tak môže na pošte, kuriérovi alebo v balíkoboxe.
Ak klient v internet bankingu alebo v mobil bankingu našiel transakcie, o ktorých nič nevie, mal by si svoju platobnú kartu zablokovať a zmeniť prihlasovacie údaje a PIN. Hneď potom by mal kontaktovať svoju banku a podrobne vysvetliť, aký má problém. Bankové systémy sú chránené účinnými bezpečnostnými bránami.
Zdroj: SITA qq, br
Odporúčané články

Bránami Letiska Košice prešlo za obdobie január – jún tohto roka 321 879 cestujúcich. To predstavuje medziročný nárast o 18,7 % a v porovnaní s predcovidovým rokom 2019 ide o nárast až o 46,7 %. Vyše 265 tisíc cestujúcich využilo pravidelné linky do jednej z deviatich destinácií (Dublin, Liverpool, Londýn Luton, Londýn Stansted, Praha, Varšava, Viedeň, Zürich, Zadar). Ďalších, vyše 55 tisíc cestujúcich letelo z resp. do Košíc na charterových letoch.

Ako informovala hovorkyňa Generálnej prokuratúry (GP) SR Zuzana Drobová, prokurátor Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici podal 15. júla na Mestský súd Košice obžalobu za zločin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe.

Európske centrum pre práva Rómov (ERRC) a Amnesty International Slovensko požadujú nezávislé prešetrenie informácií o údajnom policajnom násilí voči obyvateľom rómskej komunity v obci Veľká Ida.