Turisti môžu očakávať tatranskú novinku. Železnice sa budú modernizovať
Cestujúci na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) sa dočkajú v tomto roku modernizácie celej flotily pätnástich elektrických vlakov. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom informovala na sociálnej sieti s tým, že prvá zmodernizovaná jednotka podstupuje vo svojom domovskom depe “oživovacie” procedúry a nevyhnutné testy a následne ju nasadia do prevádzky.
Projekt modernizácie pätnástich tatranských električiek v celkovom objeme 31,5 milióna eur je financovaný z prostriedkov Európskej únie, predpokladané ukončenie realizácie je v priebehu tohto roka. „Tieto elektrické jednotky radu 425 s rokom výroby 2000 až 2006 plánujeme obnoviť formou modernizácie. V jednotkách sa domontuje klimatizácia, vymenia sa sedadlá, dodá sa nový riadiaci systém a tiež nový informačný systém s LCD displejmi,” priblížil pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Ako dodal, modernizované vozidlá by sa na trate Tatranských elektrických železníc mali dostať do konca roka 2023.
Tatranské železnice podľa národného vlakového osobného dopravcu fungujú ako mestská hromadná doprava, plnia rovnakú funkciu ako napríklad električky v Košiciach či Bratislave. „Kapacita je jedno z najdôležitejších kritérií, aj vzhľadom na limity tamojšej infraštruktúry. Drvivá väčšina cestujúcich nimi cestuje na krátke vzdialenosti,” vysvetľovala ZSSK otázky a výhrady nespokojných cestujúcich k tomu, prečo v tatranských električkách nie sú toalety. Tie by podľa dopravnej spoločnosti ubrali zbytočne veľkú časť kapacity a navyše vzhľadom na počet a hustotu zastávok na tratiach ani nie sú potrebné podobne ako v mestskej hromadnej doprave.
Zdroj: SITA, be, qq
Odporúčané články
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.

