Hrubé terénne úpravy vo Valalikoch budú stáť takmer 50 miliónov eur
Hrubé terénne úpravy pre Strategické územie Valaliky zabezpečia pre spoločnosť Valaliky Industrial Park firmy Hochtief SK, Hochtief CZ a Viakorp. Ako ďalej vyplýva z Oznámenia o výsledku verejného obstarávania, predpokladaná hodnota zákazky bola takmer 89 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, konečná sa dostala na necelých 46 mil. eur bez dane. Celkovo prišlo do verejnej súťaže šesť ponúk. Jediným kritériom ich vyhodnotenia bola cena.

Predmetom zákazky je vykonanie stavebných prác hrubých terénnych úprav, ďalej vybudovanie a likvidácia dočasných staveniskových ciest, príprava projektovej dokumentácie a vykonávanie inžinierskych činností. „Účelom a cieľom hrubých terénnych úprav je príprava záujmového územia tak, aby bolo budúce stavenisko pripravené pre koncového klienta na výstavbu závodu,” konštatuje sa v oznámení. Zmluva bola podpísaná ešte koncom minulého roka.
Viac k téme: Štát poskytne na výstavbu „Strategického územia Valaliky“ ďalších vyše 73 mil. eur
Valaliky Industrial Park
Investičný projekt „Strategické územie Valaliky“ získal osvedčenie o významnej investícii v roku 2022. Jeho držiteľom je spoločnosť Valaliky Industrial Park, ktorá zodpovedá za výkupy pozemkov, ako i za úspech celého projektu. Jej jediným vlastníkom je rezort hospodárstva. Valaliky Industrial Park sa stane sídlom výrobných závodov, z ktorých prvým a najvýznamnejším bude automobilka Volvo.
Zdroj: SITA, it, zol
Odporúčané články

V rámci 2. etapy Medzinárodných cyklistických pretekov „Okolo Slovenska 2025“ dôjde v zajtrajší deň, 18. septembra 2025, k obmedzeniam MHD v čase medzi 13:30 – 15:30 hod.

Protesty proti „ožobračovaniu” ľudí organizovalo v 16 slovenských mestách opozičné hnutie Progresívne Slovensko. K protestnej akcii proti konsolidačným opatreniam vlády sa pripojili aj ďalšie opozičné strany, konkrétne Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Sloboda a Solidarita (SaS), aj mimoparlamentní Demokrati. Zhromaždenie v Košiciach otvorili moderátori protestu, Peter Čech zo SaS a Igor Holéczy z PS, otázkou na zhromaždených o „konsolidačnom lekvári”.

Neďaleko Košíc sa tiahne jedna z najvýznamnejších železničných liniek strednej Európy. Táto 367 kilometrov dlhá dvojkoľajná elektrifikovaná magistrála spája mesto Košice s Bohumínom v Českej republike. 13. septembra si pripomíname 70 rokov od vypravenia posledného vlaku po Košicko-bohumínskej trati z Malej Lodiny.