Turistická “atrakcia” na Námestí Maratónu mieru
Dnešné ráno. Rysuje sa prekrásny, slnečný deň. Pri drevenom kostolíku v areáli Východoslovenského múzea stojí skupina španielskych turistov, s nefalšovaným obdivom si ho fotografujú. Prešli okolo našej redakcie a s úžasom na tvárach si odfotili aj niečo iné – totálny neporiadok na zastávke električiek na Námestí Maratóna mieru. Rovnaký obrázok si mohli zvečniť návštevníci mesta aj včera… Kto to má na starosti? Predsa Dopravný podnik mesta Košice, ktorý sa s láskou stará nielen o náš komfort pri cestovaní, ale aj už aj o verejné osvetlenie.
Foto: Iveta Vaculová



Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.