Väčšie autá sa nedarí dostať spred panelákov
Projekt, ktorý mal dostať autá dlhšie ako päť metrov na záchytné parkoviská na Sídlisku KVP, miestni poslanci schválili už dvakrát. Do praxe sa stále nedostal.
Poslanci sa takto rozhodli riešiť problémy s nedostatkom miest pre autá na parkoviskách pred panelákmi. Zriadili preto parkovaciu komisiu, projekt na presunutie väčších vozidiel odobril aj policajný dopravný inšpektorát.
„Bol zadaný uznesením komisie výstavby, dopravy a životného prostredia,“ konštatoval jeho zhotoviteľ Pavel Titl, ktorý ho spracoval zadarmo. Počítal s použitím dopravných značiek s dodatkovou tabuľou. Pre vozidlá nad päť metrov sa mala vytvoriť zóna s obmedzeným státím od 16. do 7. hodiny.
„V apríli sme schválili uznesenie, ktorým sme starostu zaviazali pripraviť podmienky na realizáciu projektu a odporúčania dopravného inšpektorátu,“ vraví zástupkyňa starostu Mária Gamcová, ktorá uznesenie v zastúpení starostu KVP Alfonza Halenára podpísala.
Pozastavil uznesenie
Ten ho ale postúpil na prokuratúru. Poslanci teda v júni uznesením opäť požiadali starostu, aby zrealizoval zámer zriadenia zón zákazu státia pre dodávky a iné nadrozmerné autá. Halenár nepodpísal medzi inými ani toto uznesenie. Vysvetlil to tým, že podľa neho odporuje zákonu.
„Aby bolo uznesenie miestneho zastupiteľstva vykonateľné, musí byť formulované určito, jasne a zrozumiteľne. Nie je z neho zrejmé, realizácie akého projektu sa týka a čo má byť obsahom uvedeného projektu. Mestská časť neobstarala vypracovanie žiadneho projektu zriadenia zón zákazu státia pre autá nad päť metrov,“ napísal.
[ad][/ad]Poslanec a člen komisie parkovania Ladislav Lörinc mu oponuje. „Mestská časť ani nemusela obstarať vypracovanie projektu, pretože ho dostala zadarmo. Jediné, čo je potrebné urobiť, je objednať zhotovenie a osadenie dopravných značiek, na čo sú aj peniaze v rozpočte,“ konštatoval.
Predbehla ich Terasa
„Projekt, ako je uvedený, práve napomáha vyvolávať dojem, že už sa začína riešiť problém parkovania. Je to populistické vtieranie sa do priazne voličov, nie snaha riešiť parkovanie systematicky. Krok komisie je iba výkrikom do tmy namiesto posunutia sa smerom do budúcnosti,“ doplnil Halenár.
Lörinc tvrdí, že komisia pripravila aj ďalšie riešenia, napríklad systém parkovania pri kostole či vytvorenie nových parkovacích miest na zanedbanej zeleni. „Pomohlo by to sídlisku, no starosta to bojkotuje.“
Obmedzenia pre autá nad päť metrov už zaviedla mestská časť Západ.
Odporúčané články
Košice majú mnoho obyvateľov a priaznivcov. Napriek tomu, že v meste je čo vidieť, nájde sa kopec nápadov na to, čím by sa dala metropola východu vylepšiť…
Výstavba priemyselného parku Valaliky pri Košiciach napreduje. Štátna spoločnosť Valaliky Industrial Park už hľadá firmu, ktorá by pre park zabezpečila zásobovanie pitnou vodou, ako aj splaškovú kanalizáciu. Ako vyplýva z oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, predpokladaná hodnota zákazky je takmer 31 mil. eur. Záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 27. mája tohto roka. O víťazovi verejnej súťaže rozhodne najnižšia cena.
Tradičný výstrel v sobotu o 6:00 hod. ráno zaháji Ultramaratón Košice – Miskolc pri Dolnej bráne, kde odštartujú súťaže jednotlivcov a o hodinu neskôr aj štafetové preteky. Počet účastníkov tohto roka prekonal rekord, keďže sa prihlásilo viac ako 600 bežcov, z toho 180 zo Slovenska a 420 z Maďarska.