Pátranie so šťastným koncom. Medveď chodil 17 dní so zaseknutým valcom na hlave (VIDEO)
Zásahovému tímu pre medveďa hnedého sa po dlhých dvoch týždňoch pátrania podarilo zachrániť medveďa, ktorý mal hlavu zaseknutú v kŕmnom valci pre vnadenie diviakov. Informovala o tom dnes (26. 5.) Štátna ochrana prírody SR (ŠOP), podľa ktorej sa zranený medveď trápil sedemnásť dní.
Za toto obdobie prešiel z Čierneho Váhu v Národnom parku Nízke Tatry až do územia Národného parku Slovenský raj, k obci Stratená. Správa Tatranského národného parku zároveň na sociálnej sieti uviedla, že blúdiaceho medveďa s valcom zazreli aj na jej hranici.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Po Košiciach sa pohyboval medveď. Zrážku s autom neprežil
Naučil sa piť vodu aj napriek prekážke
Zásahový tím vysileného medveďa dohľadal pri spomínanej obci Stratená. Po uspatí mu kŕmny valec z hlavy odstránili, medveďa ošetrili a opäť pustili do voľnej prírody. Podľa ochranárov zviera so zakliesnenou hlavou prežilo taký dlhý čas len vďaka tomu, že sa aj napriek prekážke naučilo piť vodu.

Chybou je uzamykací mechanizmus
Plastový kŕmny bubon slúži podľa ŠOP na vnadenie divej zveri, najmä diviakov. Zásobník je stavaný na približne 30 litrov kukurice. „Prax ukázala, že zabezpečenie kŕmneho valca pred inými živočíchmi, najmä medveďom hnedým, je nedostatočné. Jedince medveďa hnedého dokážu uzamykací mechanizmus prekonať a následne sa ku atraktantu, čo je vo väčšine prípadov kukurica, dostať,“ zhodnotila.
Aj tento prípad podľa nej poukazuje na to, ako vie toto zariadenie spôsobiť problémy a trápenie voľne žijúcim zvieratám. „Odporúčame preto úpravu uzamykacieho mechanizmu tak, aby ho medvede nedokázali poškodiť či prekonať,“ radia štátni ochranári.
Zdroj: SITA (fa)
Odporúčané články
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.