Špak sa desí predstavy mestskej parkovacej firmy
Mestský poslanec Miroslav Špak prišiel začiatkom septembra s návrhmi na riešenie parkovacích problémov v Košiciach, okrem iného so spoločným podnikom mesta a EEI. Aktivisti ho označili za predĺženú ruku primátora Richarda Rašiho. Špak to odmieta a s aktivistami sa dostáva do konfrontácie.
Špak aj včera na tlačovke tvrdil, že je to absurdné. „Na to, kto doniesol do mesta EEI, sa treba pýtať vtedajších poslancov. Ja som ako jediný minulý rok navrhoval zrušenie zmluvy s EEI, podporu som však nezaznamenal.“
Vytvorenie spoločného podniku EEI a mesta nevidia ako dobré riešenie ani aktivisti – tí chcú vytlačiť EEI z desiatich nových zón späť do centrálnej, ani primátor – ten preferuje nechať spoplatnené parkovanie v rukách EEI.
„Nie je to ideálne riešenie (spoločný podnik – pozn. red.), ale rýchlo zabezpečí kontrolu nad príjmami EEI,“ trvá na svojom Špak. Primátor sa nechal počuť, že najprv si nechá vypracovať odbornú analýzu, čo by spoločný podnik znamenal pre mesto z hľadiska jeho záväzkov. V pondelok povedal, že už je hotová. „Zatiaľ sme ju však nevideli. Opäť je to jeden z prípadov, ako nekomunikuje mesto s poslancami,“ komentoval to Špak.

Pozvú Špaka diskutovať
Podľa informácií z magistrátu poslanci primátora poverili pripraviť návrh založenia obchodnej spoločnosti, ktorej zakladateľmi bude Mesto Košice a parkovacia spoločnosť. „Keď bude tento návrh pripravený, bude rozposlaný poslancom na preštudovanie. Zatiaľ pripravený nie je, pretože plánujeme autora tohto návrhu, pána poslanca Špaka, pozvať na odbornú diskusiu o jeho návrhu s pracovníkmi odborných referátov magistrátu,“ povedala hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Ako fungujú mestské podniky
Aktivisti žiadajú vytvorenie mestskej parkovacej firmy s argumentom, že správa parkovania nemá byť biznisom. To podložili petíciou s viac než 17-tisíc podpismi. Špakovi sa však mestský podnik nepozdáva: „Predstavy odovzdať parkovanie v meste partii Rašiho chlapcov sa úprimne desím. Pozrime sa na to, ako fungujú mestské podniky, ktoré ešte zostali, teda dopravný a bytový podnik, o vedení Mestskej polície ani nehovorím. Z argumentu, že mestský podnik bude parkovanie robiť lepšie, sa môžem len smiať.“
„Zatiaľ nemáme pocit, že niekto okrem pána Špaka chce spoločný podnik mesta a EEI. Ak príde s masou 17-tisíc ľudí ako my, budeme to rešpektovať. Okrem tlačoviek zatiaľ neukázal nič,“ reagoval jeden z aktivistov Ladislav Lörinc.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
S prvými zmenami počasia prichádza aj prezúvanie letných pneumatík na zimné. Vodiči všetkých vozidiel sú povinní prejsť na používanie zimných pneumatík za presne stanovených podmienok. Za nedodržanie tohto predpisu hrozí motoristom mastná pokuta.


