Nabíjacie batérie nesmú chýbať v žiadnej domácnosti
Využívame ich v celej rade domácich elektronických spotrebičov. Pomôžu nám pri práci, vzdelávaní, bežných domácich činnostiach, ale aj zábave. Na čo myslieť pri výbere nabíjacích batérií?

Schválne, pozrite sa okolo seba a skúste si predstaviť, koľko vecí by ste bez klasických batérií už viac nevyužili. Ak sa bojíte ich nefunkčnosti, skúste vsadiť na nabíjacie batérie.
Kedy využiť nabíjacie batérie
Ich hlavnou výhodou je fakt, že v konečnom dôsledku nám ponúknu oveľa dlhšiu použiteľnosť a životnosť. Nemusíme si klamať, klasické tužkové batérie či monočlánky sú často v úzadí špeciálnych akumulátorov. Ak však vsadíte na tie nabíjateľné, môžu svojim spôsobom poslúžiť podobne. A kde ich vlastne využívame najčastejšie? Odporúčajú sa hlavne pre zariadenia s vysokým krátkodobým odberom. Spomeňme len ručné svetlá, čelovky alebo digitálne fotoaparáty a ich príslušenstvo. Ak ale chcete dodať potrebnú „šťavu“ hodinám, diaľkovým ovládačom alebo budíkom, teda zariadeniam s dlhodobým ale nižším odberom elektrického prúdu, zvoľte skôr jednorazové alkalické batérie.
Nabíjacie batérie a ich rozdelenie
Veľmi často sa využívajú batérie s označením AA (tužkové). Obvykle sa hodia do rádií, hodín, čeloviek, ručných svetiel či budíkov. Ich kapacita sa pohybuje v rozmedzí 1000 až 2800 mAh a poskytnú napätie 1,2V. Nabíjacie mikrotužkové AA batérie sú vhodné pre drobnejšie zariadenia ako diaľkové ovládače či merače pulzu. Disponujú rovnakým napätím, no kapacita je len od 400 do 1000 mAh. Špecifickejšími nabíjacími batériami sú tie s označením C (hudobné nástroje, rádiá), D (zariadenia s vysokým odberom elektrickej energie a kapacitou od 3000 do 10000 mAh) či 9V (zariadenia s nízkym a stredným odberom prúdu, kapacita 150 až 300 mAh). Pozor ale aj na značku a kvalitu výrobcu. Odporúčame napríklad tie od Energizer, GP, Panasonic, Varta alebo Duracell.
Zdroj: www.baterie.sk
Odporúčané články

Pôsobíte v cestovnom ruchu a chceli by ste získať nové inšpirácie a poznatky potrebné pre rozvoj podnikania? Radi by ste si vymenili cenné rady s odborníkmi z hotelierstva, gastronómie či turizmu a rozšírili svoje odborné znalosti? Konferencia Marketing a manažment v cestovnom ruchu ponúkne množstvo cenných informácií, hodnotné odborné prezentácie, panelovú diskusiu aj cenný networking. Uskutoční sa v Košiciach už 15. mája.

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach hľadá dobrovoľníčky a dobrovoľníkov, ktorí by sa zúčastnili na výskumných rozhovoroch na tému vyhorenia v práci v súvislosti s realizovaním pracovných cieľov.