Študenti idú učiť o extrémizme
Vysokoškoláci budú počas nasledujúcich piatich týždňov šíriť medzi mladými osvetu o tom, čo je extrémizmus a ako ho rozlíšiť v médiách. Priviedol ich ku tomu žalostný stav vedomostí dnešných maturantov.
K myšlienke spojiť sa a začať šíriť osvetu v tejto oblasti priviedol deviatich študentov tretieho až piateho ročníka anglistiky a amerikanistiky na Univerzite P. J. Šafárika nepriaznivý výsledok ankety medzi maturantmi. Tú vytvorili po ponuke z americkej ambasády v rámci programu Challenging Extremism. „Pýtali sme sa, čo je extrémizmus a vyšlo z toho, že nie sú veľmi informovaní,“ povedala vedúca projektu Veronika Gacíková. Viac ako 200 anketových dotazníkov zbierali na internete, ale aj na viacerých košických gymnáziách.
Rozhodli sa preto rozbehnúť kampaň s názvom Mysli za seba. „Cieľom je podporiť kritické myslenie čo sa týka médií a hoax správ, ktoré podporujú extrémistické zmýšľanie a nenávisť,“ priblížila Gacíková. Projekt realizujú od včera a až do 6. decembra budú v rámci neho prednášať na školách, distribuovať rôzne letáky a šíriť po internete dokumenty a články. Súčasťou rozpočtu 2400 dolárov, ktoré im poskytlo americké ministerstvo zahraničia, je aj časť vo forme predplatenej reklamy na Facebooku. Tá má pomôcť efektívnejšie šíriť informácie počas kampane.
Ilustačné foto: shutterstock
Odporúčané články
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.

