V Košiciach sa testujú nové parkovacie terminály
Parkovanie v Košiciach bolo v minulosti zdrojom vášní. Mesto Košice teraz prichádza s novinkou, týkajúcou sa testovacej fázy prevádzky dvoch inteligentných platobných terminálov na úhradu jednorazového parkovného prostredníctvom bezkontaktnej platby kartou.

Košickí vodiči nájdu tieto terminály na ulici Pri jazdiarni (Park Moyzesova). Platobné terminály, ktorých sa to týka, umožňujú úhradu parkovného pre tarifné pásmo N. V ňom sa oba nachádzajú. Po zadaní evidenčného čísla vozidla, ku ktorému je vydaná bonusová karta, terminál automaticky vypočíta cenu za parkovanie, spolu so zľavou 25 percent.
Jednoduchá obsluha terminálu má byť jeho hlavnou novinkou, keďže sa stačí dotknúť dotykovej obrazovky, na čo sa následne rozsvieti. Potom stačí už len zadať evidenčné číslo vozidla. Nasleduje výber spôsobu zaslania potvrdenia o úhrade parkovného (bez potvrdenia, potvrdenie formou SMS, digitálny lístok na e-mail) a výber dĺžky parkovania. Na záver stačí uhradiť sumu platobnou kartou a parkovné je zaplatené.
V tarifnom pásme N je doba spoplatnenia od pondelka do piatku od 7:30 do 18:00 hod. Cena za hodinu parkovania v tarifnom pásme N je 0,60 eur (bez zľavy). Maximálna denná sadza je 3 eurá.
(Martin Šoman)
Odporúčané články

Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od leteckých dní po opravu vnútornej Americkej triedy. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.

Aj počas nadchádzajúceho týždňa dôjde v Košickom kraji k plánovaným odstávkam elektriny z dôvodu údržby a modernizácie distribučnej siete. Podľa informácií spoločnosti VSD budú zasiahnuté desiatky miest a obcí.

Počas tohto leta sa začali vyskytovať prípady, keď si zákazníci nenašli v balíkomatoch svoje zásielky, ale len otvorené dvierka a prázdne boxy. Oslovili sme preto tri firmy, ktoré majú v Košiciach svoje úložné zariadenia, DPD, Alzu a Packetu. Chceli sme vedieť, či registrujú násilné otváranie boxov, čo sa deje po tom, čo si zákazník nenájde v boxe svoju objednávku, ako sa jednotlivé spoločnosti bránia voči takémuto konaniu a či v dôsledku nedávnych vykradnutí klesol záujem o objednávanie do boxov.