Kolaps električkovej dopravy na križovatke VSS
AKTUALIZOVANÉ
V pondelok (10. 2.) predpoludním vládol na križovatke VSS chaos – električky nepremávali a cestujúci nekoordinovane prestupovali do náhradnej autobusovej dopravy. Očitý svedok hovorí o hazardovaní s ľudskými životmi cestujúcich.
Podľa vyjadrenia Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) ide o technický problém, ktorý vznikol o 11. hod. „Došlo ku poruche elektrického napájania na trolejovom vedení električiek, ktorá znemožnila prevádzku električiek v úseku VSS – križovatka v smere do centra mesta, do Barce a ku Spoločenskému pavilónu,“ uviedla hovorkyňa DPMK Vladimíra Petrušová.
Pri najlepšom do podvečera
Obmedzenie sa týka električkových liniek 3, 4, 7 a 9, na ktorých dochádza v priemere ku 15 minútovému meškaniu spojov.
„Linka č.3 premáva na trase Železničná stanica – Ryba, linka č. 7 na trase Botanická záhrada – Ryba, linka č. 4 na trase Havlíčkova – Ryba a linka č. 9 na trase Havlíčkova – Spoločenský pavilón. Pre cestujúcich premáva náhradná autobusová doprava obojsmerne v úseku Spoločenský pavilón – Važecká na trase linky 9, obojsmerne v úseku Ryba – Barca na trase linky 4 a obojsmerne v úseku Ryba – Važecká na trase liniek 3 a 7,“ vysvetľuje momentálne fungovanie električiek hovorkyňa DPMK, ktoré by malo potrvať do podvečerných hodín.
Pôvodne mali problém vyriešiť do popoludňajších hodín. „S obnovením električkovej dopravy rátame cca o 17:00 hod. Uvedený čas je orientačný a závisí od postupu prác na oprave vedenia. Za spôsobené nepríjemnosti sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ uviedla Petrušová. Na mieste zasahujú vozidlá dopravného dispečingu.
Automobilová doprava nie je obmedzená, na miesto neboli privolaní ani dopravní policajti. „Policajný zbor na uvedenom úseku nebol požiadaný o asistenciu. Podľa informácií išlo o technickú poruchu,“ uviedla hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach Lenka Ivanová.

Svedok: Pobehovali pomedzi autá
Podľa očitého svedka by sa však istá koordinácia prestupujúcich cestujúcich zišla.
„Na zastávke Železníky-križovatka v smere na Spoločenský pavilón náhradný autobusový spoj linky č. 9 zastavil v pripájacom pruhu a zatrúbil, aby sa 6 alebo 7 ľudí presunulo z električkovej zastávky na druhú stranu cesty, a to nielen mimo prechodu pre chodcov, ale dokonca počas zelenej vlny,“ uviedol svedok Tomáš Kvič, podľa ktorého cestujúci, medzi nimi aj dôchodcovia, prechádzali pomedzi jazdiace autá.
Podľa DPMK sa k vzniknutej situácii nevedia vyjadriť, nakoľko im sťažnosť na spomínaného vodiča nebola doručená. „Po jej obdržaní na oficiálnu emailovú adresu [email protected] sa budeme spomínaným prípadom zaoberať a prijmeme náležité opatrenia,“ uviedla Petrušová.
[ad][/ad]Čitatelia v komentároch pod článkom na Facebooku uvádzajú, že nejde o prvú poruchu a na spomínanom úseku sú na pravidelnej báze.
„Každý deň ňou cestujem do práce a každý deň má tá linka problém. Buď porucha vozidla, výpadok elektriky na tej trase alebo hocičo. Už je to je otravné,“ uviedol čitateľ Martin. „Minulý týždeň som šla 9-tkou a tiež bola porucha,“ potvrdzuje Lucia.
Podľa hovorkyne DPMK je za problematickým úsekom viacero dôvodov.
„Častou príčinou porúch v tomto úseku je zdržiavanie vody na koľajniciach, ktoré následne spôsobí poruchu vozidla, prípadne sú poruchy spôsobené výpadkom meniarne či samotnej elektrárne,“ uviedla hovorkyňa DPMK Vladimíra Petrušová.
Odporúčané články
Skauti a skautky, ktorí ho každý rok prinášajú na Slovensko, ho v stredu 17. decembra priniesli na košický magistrát.
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.