Pri Gymnáziu Opatovská sú nové značenia na priechode pre chodcov
Chodci a motoristi prechádzajúci cez Južné nábrežie sa môžu cítiť bezpečnejšie. Mesto v rámci zvyšovania bezpečnosti účastníkov cestnej premávky zmodernizovalo prvky svetelných signalizačných zariadení (SSZ) na svetelne riadenom priechode pre chodcov pri Gymnáziu Opatovská cesta. Staré návestidlá, ktoré už boli v nevyhovujúcom technickom stave a mali zníženú svietivosť jednotlivých signálov (zelená, žltá, červená), sa vymenili za nové a modernejšie.
Správcom komunikácie je Národná diaľničná spoločnosť (NDS), mesto je vlastníkom svetelných signalizačných zariadení. „Ide o frekventovaný priechod pre chodcov, ktorý sa nachádza v blízkosti zastávky MHD, a ktorý využívajú najmä študenti blízkeho gymnázia. Je to rizikový úsek, kde často dochádzalo ku kolíznym a nebezpečným situáciám. V tejto súvislosti sa konalo viacero pracovných stretnutí na úrovni mestskej časti, NDS, Krajského dopravného inšpektorátu, Okresného úradu a gymnázia. Mesto pristúpilo ku konkrétnemu riešeniu a investovalo do potrebnej modernizácie, ktorá zvýši bezpečnosť chodcov aj motoristov,“ uviedol riaditeľ Magistrátu mesta Košice Marcel Čop.
Pôvodné žiarovkové návestidlá vykazovali zvýšenú poruchovosť, zníženú svietivosť a mali vyššiu spotrebu elektrickej energie. Nové návestidlá s LED technológiou majú väčší priemer svetelného poľa, čím sa zlepší viditeľnosť návestidiel a signálov aj z väčšej vzdialenosti. Výmena zároveň prinesie aj nižšiu spotrebu elektrickej energie a nižšie náklady na údržbu a servis.
Investície do bezpečnosti chodcov
Krok mesta k zvýšeniu bezpečnosti víta aj starosta mestskej časti Vyšné Opátske Viktor Mikluš: „Po škodových udalostiach na tomto priechode, ktoré som osobne videl, sme v spolupráci s riaditeľkou gymnázia zvolali niekoľko pracovných stretnutí, ktorých výsledkom bol návrh mesta, ktoré je vlastníkom signalizačných zariadení, na výmenu svetelnej signalizácie za LED, s vyššou svietivosťou a väčším priemerom svetiel. Som rád, že sa dvadsaťročná svetelná signalizácia vymenila tak ako bolo navrhnuté. Je to veľký prínos pre bezpečnosť chodcov a za cestujúcich MHD, chodcov a študentov prechádzajúcim týmito priechodmi chcem poďakovať pracovníkom mesta, ktorí tento projekt navrhli, pripravili a zrealizovali.“
Okrem výmeny návestidiel mesto upravilo aj signálny program. Dĺžka žltého signálu sa predĺžila z pôvodných troch sekúnd na päť sekúnd, čo prispeje k zníženiu náhleho brzdenia motorových vozidiel pri zmene medzi jednotlivými signálmi a tým k zvýšeniu bezpečnosti.
Do budúcna mesto plánuje aj ďalšiu modernizáciu v podobe výmeny návestidiel a radičov a dopĺňanie inteligentných dopravných systémov. „Našim cieľom je zvyšovať bezpečnosť chodcov, cyklistov aj motoristov, či už modernizáciou a zlepšovaním technického stavu svetelných signalizácií, nasvietením priechodov pre chodcov alebo súvislými opravami ciest a chodníkov, ktoré v meste aktuálne prebiehajú na Jantárovej, Watsonovej a Tolstého ulici,“ doplnil primátor mesta Košice Jaroslav Polaček (nezávislý).
Odporúčané články
Zvýšenie cien vodného a stočného o 25-30% navrhuje predseda Najvyššieho kontrolného úradu Ľubomír Andrassy. Neplnenie záväzkov zo strany štátu a súčasný spôsob regulácie považuje za najväčšie prekážky rozvoja vodárenstva. Odborníci mu v týchto bodoch dávajú za pravdu.
Financovanie vodárenských spoločností a veľkých infraštruktúrnych projektov prostredníctvom dlhopisov je vo svete absolútne štandardné. Rovnako investovanie spoločností podnikajúcich v sieťových odvetviach do tzv. neregulovaných oblastí, zameraných na inovácie a rozvoj technológií. Zhodli sa na tom domáci i zahraniční odborníci na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve. Ani v zahraničí sa však vodárenstvo nevyhne politizácii.
Lesopoľnohospodárska urbárska spoločnosť (LPUS) zaslala mestu Snina návrh, ktorý by mohol predstavovať riešenie pre dlhodobo zanedbanú oblasť Sninských rybníkov. „Sninské rybníky majú pre Sninčanov veľký význam. Je to srdcová záležitosť nás všetkých,“ hovorí predseda Urbáru Ladislav Kovaľ.