Parkovanie v Košiciach: aktivisti preferujú zúženie zóny platenia
Už v pondelok by mali mestskí poslanci rozhodnúť o ďalšom smerovaní parkovacej politiky. Svoj názor s doterajším riešením parkovania v Košiciach sa rozhodli priniesť aj aktivisti, ktorí stáli v čele nespokojnosti občanov.
Spoločné vyhlásenie nám poskytli lídri iniciatív Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť Henrich Burdiga, Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom Ladislav Lörinc, poslanec Jaroslav Polaček a spolupracujúci aktivisti Ladislav Rovinský, Dominik Karaffa a Ladislav Strojný.
[ad][/ad]Idú do rizika
„Pri riešení problému s EEI v Košiciach sa mesto opäť snaží zavádzať poslancov tým, že im poskytlo právnu analýzu vypracovanú pre firmu EEI. V materiáloch na zastupiteľstvo chýba podrobná právna analýza, ktorú by vypracoval magistrát disponujúci vlastným právnym referátom. Absentuje aj podrobná ekonomická analýza dopadov na mesto pri jednotlivých možnostiach,“ približuje názor svojich spolupútnikov H. Burdiga.
Aktivistom chýba medzi materiálmi aj podrobné vyhodnotenie doterajšieho pôsobenia EEI v meste, to znamená budovanie parkovacieho systému, výnosov a najmä namodelovanie očakávaných výnosov v budúcnosti. „Bez týchto informácií pre poslancov ide mesto pri rozhodovaní do veľkého rizika,“ myslia si aktivisti.

Parkovanie v Košiciach a najlepšie riešenie
Z možností, ktoré sú vymenované vo zverejnených materiáloch, preferujú aktivisti jednoznačne alternatívu, pri ktorej by bol zúžený predmet nájmu firme EEI na doterajšiu centrálnu mestskú zónu. „Je to riešenie, ktoré sme už v závere roka 2016 navrhovali a predkladal ho poslanec Oto Žarnay. Zúžiť predmet nájmu bez sankcií umožňuje mestu druhý dodatok k nájomnej zmluve. Úpravou všeobecne záväzného nariadenia by sa dala upraviť výška parkovného. Pri takomto riešení nehrozia mestu žiadne sankcie. Pripomíname, že riadenie parkovania má byť službou mesta jeho obyvateľom a nie biznisom na akumuláciu zisku,“ tvrdia aktivisti.
Rovnaký názor, že z ponúkaných možností je pre mesto najprijateľnejšie zúženie predmetu prenájmu pre EEI na centrálnu mestskú zónu, ako to odporcovia EEI navrhovali už v roku 2016, má aj mestský poslanec Miroslav Špak. Kolegov poslancov preto tiež vyzýva, aby sa v pondelok priklonili práve k tomuto návrhu.
Začiatkom tohto týždňa požiadali poslanci Jaroslav Polaček a Marcel Gibóda (obaja nezávislí) primátora Richarda Rašiho (Smer-SD), aby stiahol z programu mestského zastupiteľstva bod o ďalšom osude parkovacej spoločnosti EEI v Košiciach. Mesto trvá na jeho prerokovaní.
[article slug=”richard-rasi-pomenil-nas-material-o-eei-teraz-ho-predklada-ako-svoj-navrh-tvrdia-poslanci”][/article]
Čítajte aj:
- Mesto Košice vraj mohlo získať z parkovania viac peňazí
- Návrhy mesta, ako riešiť vzťah s parkovacou firmou EEI
- Bude po prípadnom odchode EEI spravovať parkovanie v Košiciach obecná firma?
- Rozvod mesta Košice a EEI: Reči sa hovoria, skutky zatiaľ nevidno
- Poslanci Polaček a Gibóda žiadajú primátora, rokovanie o EEI odložili
Odporúčané články
Už aj metropola východu má schválený rozpočet na budúci rok. Mestské zastupiteľstvo ho na svojom dnešnom rokovaní schválilo jednomyseľne hlasmi všetkých 36 prítomných poslancov. Košice budú hospodáriť s celkovými príjmami vo výške 437,5 milióna eur, celkové výdavky by mali byť vo výške 435,5 milióna eur.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.

