Čo sa na jednom mieste musí, na druhom neplatí?
Firma EEI vyznačuje v nových rezidentských zónach nové parkovacie miesta. Košičania nám však stále posielajú podnety, aké podivuhodnosti po sebe necháva.
Jeden z našich čitateľov nás upozornil na Zborovskú ulicu. Na záberoch je jasne vidieť, že dva z troch príjazdových chodníkov ku vchodom bloku končia priamo na parkovacom mieste. „Z chodníka sa nikam nedostanete bez toho, aby ste museli obchádzať autá. A čo mamičky s kočíkmi?“ píše čitateľ. V podstate rovnaká situácia je na Hutníckej ulici, o ktorej sme písali koncom minulého týždňa.
Tam však pred každým príjazdovým chodníkom k vchodu pracovníci vynechali veľké miesto, na ktorom sa parkovať nesmie. „Je to vyznačené v súlade s projektom, platnými normami a legislatívou o prevádzke a bezpečnosti na cestných komunikáciách…“ zdôvodnil to vtedy mediálny zástupca EEI Karol Wolf argumentujúc aj priestorom pre hasičov či sanitky v prípade potrebného zásahu. Na otázku, v čom je situácia na Zborovskej iná od tej na Hutníckej, keďže stanovený priestor pre záchranárske zložky tu dodržaný očividne nebol, sme odpoveď do uzávierky nedostali.
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Košický samosprávny kraj (KSK) prerozdelí na verejnoprospešné projekty 400-tisíc eur. Žiadosť o prostriedky možno podať do 17. mája 2024. Žiadosti môžu podávať právnické a fyzické osoby – podnikatelia, ktoré majú sídlo či trvalý pobyt na území KSK, prípadne tu vykonávajú činnosť alebo poskytujú služby.
Košičania si pochutili na viac než 90-metrovom makovníku. Ide o pripomienku tradície, ktorú pred rokmi započal vtedajší primátor Rudolf Schuster (bývalý prezident SR). V roku 1996 nechal pripraviť 627 metrov dlhý makovník, pričom každý meter koláča symbolizoval jeden rok od času, kedy v roku 1369 udelil kráľ Ľudovít Veľký mestu Košice erbovú listinu.
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.