PRENČOV: MAS Zlatá cesta zverejnila dve výzvy na predkladanie žiadostí
Prenčov 16. septembra (TASR) – Len pred niekoľkými dňami zverejnila Miestna akčná skupina (MAS) Zlatá cesta so sídlom v Prenčove dve výzvy na predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Programu rozvoja vidieka SR 2007 – 2013 v rámci implementácie integrovanej stratégie rozvoja územia. “Prvá je zameraná na opatrenie 3.4.1. t. j. základné služby pre vidiecke obyvateľstvo,” uviedla manažérka MAS Zlatá cesta Janka Bačíková. V rámci nej môžu samosprávy žiadať finančné prostriedky na výstavbu, rekonštrukciu či modernizáciu detských a športových ihrísk, tržníc alebo autobusových zastávok. Druhá výzva je zameraná na marketing. Ide o opatrenie 3.2 – Podpora činností v oblasti vidieckeho cestovného ruchu. Oprávnenými činnosťami je marketing služieb vidieckeho cestovného ruchu a rozvoja regiónu. Obe výzvy sú platné do 26. septembra 2014. Ako ďalej uviedla Bačíková, cez MAS – Zlatá cesta bol podaný aj projekt školenia, ktorý aktuálne prebieha v Prenčove. Jeho realizátorom je Vidiecka organizácia pre komunitné aktivity a je zameraný na marketing v cestovnom ruchu. “Máme tu väčšinou takých ľudí, ktorí sú na aktivačných prácach a určite to bude pre nich prínosom. Možno sa im podarí v budúcnosti v niečom aj podnikať,” podotkla Bačíková s tým, že podujatie potrvá do štvrtka (18. 9.). sop jk
Odporúčané články
Prvá tradičná Mikulášska jazda sa uskutočnila v sobotu 6. decembra. Naša redakcia bola pri tom a zisťovala, ako sa Mikuláš dostal zo severného pólu až do Košíc, aby mohol poslušným deťom priniesť sladkosti.
Na Slovensku pribudnú tri psychosociálne centrá, určené budú pre ľudí s úzkosťou, depresiou, traumou či vyhorením. Informovala o tom organizácia Tenenet o.z, ktorá tieto centrá otvorí. Napriek tomu, že na slovensku existujú psychosociálne služby, odborníci upozorňujú, že kapacity a regionálne pokrytie sú stále nedostatočné.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.