Barčania nadávajú na električkové spoje
Veľkú radosť spred niekoľkých mesiacov, keď po modernizácii električkových tratí sprejazdnili križovatku VSS, vystriedali sťažnosti na odchody električiek číslo 4 z Barce. Posledná do mesta odchádza večer o pol deviatej, ďalšie dve smerujú do vozovne.
Obyvatelia Barce nie sú spokojní ani s víkendovými spojmi. Prvý ranný začína z tejto mestskej časti jazdiť päť minút pred ôsmou.
„Podobne je to aj opačným smerom zo zastávky Havlíčkova, keď posledná električka do Barce vyráža počas pracovných dní o 20:45. Potom už ostáva iba autobusová linka číslo 12, ale tá tiež nechodí často,“ konštatoval Peter, obyvateľ Barce.
[ad][/ad]Podľa hovorkyne Dopravného podniku Michaely Karaffovej na linke č. 4 došlo k zmene na základe skutočnosti, že jej prevádzka je z dlhodobého hľadiska nerentabilná: „Električku využívajú v okrajovom režime v priemere jeden až dvaja cestujúci. Preto linka nepremáva ráno a cez víkendy do 8. hodiny a po 21. hodine. Cestujúcim do mestskej časti Barca je k dispozícii autobusová linka 12 premávajúca v celodennom režime s intervalom dvakrát za hodinu,“ uviedla.

Doplnila, že náhrada „štvorky“ je zabezpečená električkovými linkami 2 a 7, ktoré premávajú každých 20 minút.
Táto zmena nie je poslednou, pretože Dopravný podnik prehodnotí električkovú obslužnosť až po ukončení výluk spôsobených modernizáciou električkových tratí. „Nie sú vylúčené ani zmeny na linke štyri,“ doplnila Karaffová.
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.