Vzdelávajú v tradičných aj nových odboroch, popritom však budujú značku
Uplynul takmer rok odvtedy, čo Fakulta materiálov, metalurgie a recyklácie Technickej univerzity v Košiciach prijala nový názov a naštartovala proces mnohých zmien s cieľom zatraktívniť štúdium. Opýtali sme sa dekanky FMMR doc. Ivety Vaskovej, čo sa za ten čas na fakulte zmenilo.
Popritom, že fakulta pracuje na vedeckých projektoch, vzdeláva v tradičných aj nových odboroch, sa viac venujete aj marketingu. Prečo?
Nemôžeme žiť v ulite a myslieť si, že len odborný a vedecký rast postačujú na to, aby značka FMMR zaznela naplno. Chceme ukázať svetu, že hutníctvo, materiály a recyklácia sú hudbou budúcnosti. Metalurgia prešla vývojom a dnes je najmä o simuláciách, nových materiáloch, ich vývoji a použití a v neposlednom rade aj o recyklácii kovov, ktoré sú základom každého iného povolania.
Ako sa predáva vzdelanie?
Nie je to jednoduché. Je to najmä o tom, ako osloviť mladých ľudí, generáciu „Z“. Nie je dôležité len to, čo robíte, ale aj spôsob ako to robíte. A to je i jedna z vecí, ktorá je základom marketingu FMMR. Demografická krivka klesá a každá univerzita bojuje o ,,svojich“ študentov. My na tom nie sme inak a zmena názvu fakulty bola perfektnou príležitosťou, ako vybudovať novú, skvelú značku.
Bude to čoskoro rok od zmeny názvu, čo všetko sa na fakulte zmenilo?
Okrem vizuálu ide hlavne o zmenu komunikácie. Navyše sú do celého procesu zapojení všetci zamestnanci i študenti, s ktorými sa stretávame každý utorok na tzv. war room-e. Je to akýsi „bojový štáb“, kde sa z množstva nápadov rodia nové, zaujímavé projekty. Na tom poslednom sa zúčastnili aj členovia top manažmentu U. S. Steel Košice na čele s prezidentom firmy Scottom Buckisom. Práve u nich sme sa totiž nechali inšpirovať.
Aké výsledky tento proces doteraz priniesol?
Do konca augusta tohto roku chceme získať 150 nových študentov. Pred rokom sa to zdalo byť nemožné, no už dnes to vyzerá byť reálne. Vzniká u nás interaktívne auditórium recyklácie, laboratórium numerických simulácií, tiež sme rozbehli on-line kampaň. To sú len niektoré z 56 projektov, ktoré postupne riešime. Už dnes máme o 114 percent viac prihlásených študentov než vlani v rovnakom čase.
Prečo by si však mali študenti vybrať práve vašu fakultu?
Máme nové smery zodpovedajúce dobe a požiadavkám praxe. Je pravda, že vzdelanie ponúkajú všetky školy, no my ponúkame bonus – vieme študentov naučiť, ako svoje vzdelanie získané na modernej fakulte v rodinnej atmosfére vedieť aj správne ,,predať“. Navyše naši absolventi sa uplatnia takmer všade, pretože je o nich veľký záujem.