Podnikateľovi papuče neobujú
Pre mnohých vodičov je parkovanie v centre mesta počas dňa problémom. Ak ste bohatý podnikateľ s vplyvnými známymi, miesto na zaparkovanie svojho miliónového tátoša si stále nájdete. Stačí byť, napríklad, spolumajiteľom známych reštaurácií či developerom s väzbami na špičky Smeru.
Do očí viacerým našim čitateľom, ktorí nám poslali fotografie, bijú automobily s trojčíslím 111 na evidenčných číslach. Tie často vídať zaparkované v pešej zóne na Univerzitnej ulici alebo na zebre a vyhradenom mieste pre taxíky na Mäsiarskej.
Pokuta za pokutou
Deje sa to už minimálne od augusta 2015, keď na modré audi v pešej zóne upozornil náš denník. Avšak ani vytrvalé pokutovanie zo strany mestských policajtov na poučenie vodiča nestačí. „Príslušníci mestskej polície viackrát riešili dopravné priestupky spáchané vozidlami uvedenými na fotografiách, pričom všetky tieto priestupky boli riešené v súlade so zákonom,“ vysvetlil Branislav Barna z Mestskej polície v Košiciach. Znamená to, že vodiča pokutovali. Papuču mu vraj dať nemôžu, jeho autá majú nízky podvozok. Do úvahy neprichádza ani odťah, pretože autá netvoria prekážku cestnej premávky.

Kontroluje biznis
Vodičom vozidla je spravidla Martin Karkošiak, spolumajiteľ známych reštaurácií Hostinec, Camelot a Villa Regia, v blízkosti ktorých spomínané vozidlá v zákaze parkujú. Či bol vždy vodičom pokutovaného vozidla, nám mestská aj štátna polícia odmietli uviesť. Reagovať na otázku, prečo parkuje v zákaze, nechcel ani podnikateľ „Nie som povinný na to odpovedať. Ja s vami nechcem debatovať. Mám kopec roboty, dopočutia,“ uviedol na opakované otázky.
Prepojenia na Smer
Okrem gastronómie sa M. Karkošiak živí aj developerstvom. Je spolumajiteľom firmy MT Building, ktorá realizuje projekt obytnej zóny Pri plavárni. Fakt, že sa biznisu darí, naznačuje avízo na internetovej stránke projektu o posledných troch voľných bytoch. Spolumajiteľmi tejto firmy sú Tibor Szekeres a Miriam Cilovič. Cilovič zabezpečuje prostredníctvom svojej firmy K&C Group stavebnú časť projektu. K&C Group sa však „preslávil” v roku 2013, keď v lukratívnej štvrti na Severe bez stavebného povolenia staval rodinný dom mladému sociálnemu demokratovi Štefanovi Žigovi. Ide o rodinu ministra hospodárstva a podpredsedu Smeru Petra Žigu. Štefan Žiga bol okrem toho spolužiakom ďalšieho člena Smeru-SD, bývalého poslanca parlamentu, v súčasnosti riaditeľa Všeobecnej nemocnice v Gelnici Otta Brixiho, a podniká so synom župana Zdenka Trebuľu (Smer-SD) Matejom.

Nezaisťovať kolesá, ale čelné sklo
So zaujímavým nápadom, ako potrestať šoférov akéhokoľvek auta, teda aj takého, na ktoré sa nedá namontovať papuča, prišla americká firma Barnacle. Neposlušnému šoférovi policajti namontujú tabuľu na predné okno. V prípade, ak by sa s ňou pohol, tabuľa začne pískať. Vodič tak musí na termináli priamo na tabuli vyplatiť pokutu a platňa sa mu odblokuje. Následne je povinný ju odniesť na policajnú stanicu.
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.