Električky číslo 8 sa tak skoro nedočkáme
Začiatkom októbra minulého roka po spustení celého systému električkovej dopravy po rekonštrukcii tratí sa hovorilo, že Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zavedie novú linku číslo 8. Tak skoro sa jej však nedočkáme.
Po skončení modernizácie električkových tratí sa dokonca objavili na električkových zastávkach oznamy, v ktorých nová linka figurovala. Cestovné poriadky aj s „osmičkou“ sme našli na webovej stránke Dopravného podniku mesta Košice. Mala premávať po trase Amfiteáter – Kuzmányho – Moldavská – Alejova – Križovatka VSS – Važecká. Nakoniec z toho však zišlo a z cestovných poriadkov a zastávok linka 8 zmizla.
[ad][/ad]Po komunálnych voľbách v novembri minulého roku a nástupe nového vedenia mesta vystriedal v DPMK top manažérov nový, krízový manažment. Ukázalo sa totiž, že najmä finančná situácia podniku je veľmi vážna.
Viacerí čitatelia denníka KOŠICE:DNES sa však v priebehu posledných týždňov pýtali, čo je s očakávanou „osmičkou“. Túto otázku sme položili priamo košickým dopravcom.

„Krízový manažment DPMK v súčasnej finančnej situácii neuvažuje o zavedení novej električkovej linky číslo 8. Strategické rozhodnutia, nové linky, nové investičné projekty bude môcť vedenie podniku realizovať až po zlepšení finančnej kondície, ktorá umožní aj prípadné zavedenie nových liniek,“ sprostredkovala nám odpoveď vedenia DPMK hovorkyňa Michaela Karaffová.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.