Termín vzniku strategického parku Haniska je stále neznámy
O konkrétnych termínoch vzniku strategického parku Haniska je podľa Ministerstva hospodárstva (MH) SR predčasné hovoriť, nakoľko sa v súčasnosti finalizujú harmonogramy prác v súvislosti s prípravou územia. Hovorca rezortu Maroš Stano povedal, že zároveň sa finalizuje aj rozpočet na prípravu strategického parku.
Vlastníci pozemkov tvoriacich podnikový pozemok boli podľa neho informovaní o zápise predkupného práva štátu. Zverejnený zoznam parciel zahŕňa aj vodnú plochu, ktorá je chráneným vtáčím územím (CHVÚ).
[ad][/ad]Ministerstvo hovorí o záujemcoch
Hlavným cieľom je podľa MH príprava takého územia, ktoré investorom umožní relatívne jednoducho začať pôsobiť v lokalite. „A to, či už ide o disponibilitu sietí a komunikácií s potrebnými kapacitami, vyrovnanie vlastníckych vzťahov alebo zmenu územného plánu (ÚP),“ uviedol hovorca rezortu s tým, že strategický park Haniska si získal svojou lokalitou dobrú povesť aj preto, že sa dostal do úzkeho finále rozhodovania o umiestnení investície spoločnosti BMW. Podľa medializovaných informácií sa firma napokon rozhodla pre investíciu v Maďarsku.
„Ministerstvo hospodárstva rokuje s viacerými významnými spoločnosťami, ktoré majú záujem investovať v tejto atraktívnej lokalite a nevylučuje aj ďalších záujemcov,“ uviedol rezort. Počet potenciálnych investorov bude podľa neho závisieť od ich požiadaviek na celkovú výmeru plochy potrebnej na realizáciu investície. „Ministerstvo hospodárstva SR v spolupráci s ostatnými rezortmi pripraví park pre potenciálnych investorov,“ povedal Stano.
[ad2][/ad2]Priemyselný park s požehnaním vlády
V zozname pozemkov tvoriacich podnikový pozemok súvisiaci so stavbou strategického parku Haniska sú uvedené pozemky, ktoré by mohli byť podľa rezortu akýmkoľvek spôsobom dotknuté budúcou stavbou. Medzi nimi je aj vodná plocha vo výmere 127 140 štvorcových metrov v katastrálnom území Čaňa. „Ak by pri výstavbe parku došlo k tomu, že pozemky evidované ako vodná plocha budú zasiahnuté stavbou, tak v súlade s budúcou projektovou dokumentáciou a v spolupráci s vodohospodárskymi inštitúciami budú upravené, preložené alebo zrušené,“ uviedlo MH SR v odpovedi na otázku, ako chce využiť vodné plochy uvedené v zozname.
Štátna ochrana prírody (ŠOP) SR potvrdila, že daná vodná plocha je súčasťou CHVÚ Košická kotlina. Podľa ŠOP je možné, aby bola súčasťou priemyselného parku, ale závisí to od toho, ako bude v rámci neho využívaná. „T. j. či jej využitie nebude mať negatívny vplyv na predmet ochrany CHVÚ Košická kotlina, či nedôjde k zásahu do mokrade v zmysle zákona o ochrane prírody alebo či a ako budú dodržané ustanovenia zákona prírody k druhovej ochrane rastlín a živočíchov,“ uviedla Ema Gojdičová zo ŠOP SR.
Vybudovanie strategického parku Haniska schválila vláda na svojom aprílovom zasadnutí a získal status významnej investície vo verejnom záujme. V osvedčení o významnej investícii sa uvádza, že pozemky potrebné na realizáciu majú celkovú výmeru viac ako 9,19 milióna štvorcových metrov a nachádzajú sa v katastrálnom územní Haniska, Valaliky, Geča, Čaňa, Sokoľany a Šaca.
(TASR, PS)
[article slug=”na-vychode-vybuduju-strategicky-park-haniska”][/article] [ad3][/ad3]Odporúčané články
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Daniel Bombic, známy ako Danny Kollár, ostáva vo väzbe. Ústavný súd SR mu totiž zamietol obe sťažnosti. Bombic, ktorý je obžalovaný z viacerých extrémistických trestných činov, to uviedol na sociálnej sieti Telegram. Ako napísal, z väzby sa už von nedostane.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.