Parkovanie v Ťahanovciach? Hotová katastrofa
Na najmladšom košickom sídlisku Ťahanovce je problém parkovania azda najvypuklejší. Vedeli by o tom veľa rozprávať obyvatelia, ktorí zvádzajú dennodenne súboje
o voľné miesto.
Podľa starostu Miloša Ihnáta je súčasná situácia doslova katastrofálna: „Na sídlisku chýba okolo 2000 parkovacích miest. Najhoršia je situácia po šiestej večer na uliciach Hanojská, Bukurešťská a Berlínska.“
[ad][/ad]Koniec autovrakom
Práve preto sa nové vedenie mestskej časti hneď po prevzatí funkcií pustilo do jej riešenia. O postupných krokoch má starosta jasnú predstavu. „V prvom rade musíme dostať zo sídliska autovraky, ktoré dlhodobo zaberajú miesta. Potom s pomocou projektu dopravného značenia obmedzíme parkovanie dodávok nad 2,5 tony, ako to funguje na Terase. U nás ich máme okolo 120, čo by znamenalo vyše 200 vzácnych parkovacích miest,“ tvrdí starosta.
Parkovacie domy
Ďalším krokom má byť zjednosmernenie ulíc Bukurešťská a Hanojská. Podmienkou je však vybudovanie výjazdu s vyústením na Európsku triedu.
Výraznú pomoc Ťahanovčanom by podľa starostu priniesla výstavba parkovacích domov. Plánované sú dva – jeden na Sofijskej a jeden medzi Hanojskou a Pekinskou ulicou. Problémom je zatiaľ nesúhlas obyvateľov najmä na Sofijskej, kde údajne začali spisovať petíciu.
Jeden byt, jedna karta
Starosta sa nebráni ani možnosti rezidentského riešenia parkovania na svojom sídlisku. „Na referát dopravy na magistráte už bola zaslaná písomná požiadavka o stanovisko mesta k možnosti zriadenia rezidentského parkovacieho systému aj s problematikou nevysporiadaných pozemkov pod miestnymi komunikáciami. Kvalifikovaná odpoveď ma veľmi zaujíma. Od nej sa vieme v danej problematike posunúť ďalej. Naša predstava je taká, že na jeden byt by bola vydaná jedna parkovacia karta,“ hovorí M. Ihnát.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


