Smart firmy v Košiciach nie sú otázkou ďalekej budúcnosti
Digitálny maloobchod je dnes priamo na dosah, stačí sa o ňom dozvedieť a vyskúšať ho. Presvedčili sa o tom 23. októbra v hoteli DoubleTree by Hilton zástupcovia väčších i menších podnikov v Košiciach na Breakfast Briefing, ktorý organizovali spoločnosti Adastra a Instarea.
Za smart firmou sa skrýva efektívne podnikanie v každej oblasti. Priekopníci v oblasti Digital Retail Adastra, Instarea a Slovak Telekom spájajú svoje sily pri inovatívnych riešeniach a prinášajú digitálny obchod aj pre slovenských zákazníkov. ADASTRA pomáha svojim klientom efektívne využívať ich dáta a digitalizačné trendy, ku ktorým pribudla umelá inteligencia.
Na Breakfast Briefing pozvaní hostia načerpali inšpiráciu i energiu na skvalitnenie svojich služieb zákazníkom. Príkladom toho je interaktívny samostatný robot Pepper, ktorý na akcii všetkých privítal, informoval a dokonca zabavil. Predviedol sa ako dobrý pomocník i spoločník. Brífing sa aj vďaka nemu niesol v znamení hesla „keď roboti a dáta pracujú pre vás“.
Interaktívny pomocník
Robot Pepper sa stal jednoznačným miláčikom pozvaných hostí. Ako však funguje? Pomocou mnohých senzorov rozpoznáva vo svojom okolí ľudí. Ak s ním nadviažete očný kontakt, začne rozhovor a ponúkne svoje služby. Tie sa môžu týkať napríklad nakupovania. Nie obyčajného, nakupovania zajtrajška. Takýto robot dokáže zmeniť procesy, ktoré dnes v obchodoch bežne zažívame, no nie sme s nimi ako zákazníci spokojní.
Poznáte to, keď vojdete do butiku a v momente vás zaskočí predajná asistentka, ktorá by vám ponúkla najradšej všetko a hneď, dôležitý je len zárobok. Paradoxne, ak pomoc v obchode potrebujete, nikto sa vám nevenuje. Problémom je tiež chýbajúce číslo, ktoré by vám perfektne sadlo. Dá sa síce objednať, no na svoj tovar si musíte počkať a vrátiť sa do obchodu znovu.
Digitalizované nakupovanie
Nakupovanie zajtrajška je koncept, ktorý využíva interaktívneho robota. Je naprogramovaný tak, aby komunikoval čo najprirodzenejšie. Využíva svoj hlas, gestá i dotykovú obrazovku na svojej hrudi. Dokáže tak sprostredkovať informácie v slovnej i obrazovej podobe. V praxi to môže vyzerať tak, že prídete do butiku a len čo nadviažete s robotom očný kontakt, začne sa vám venovať. Bude si pamätať, aký tovar ste pri poslednej návšteve zháňali, dokonca v akej veľkosti i farbe, vyhľadá ho v ponuke prevádzky. Ak tovar chýba, zadá objednávku, pripíše ju na vaše konto a odošle balík k vám domov, zároveň vám pošle personalizovaný mail. Z takéhoto nakupovania profitujú nielen zákazníci, ale aj majitelia.
Uľahčí komunikáciu, ušetrí náklady
„Robot Pepper je fyzickou interpretáciou toho, čo umelá inteligencia môže pre nás znamenať. Pomáha ľudom v opakovaných činnostiach a prináša dáta a personalizáciu do obsluhy klienta. Vie sa rozprávať s ľuďmi, rozpoznáva naše emócie. Poskytuje nám informácie vďaka napojeniu na systémy a dáta vo firmách spolu s inými riešeniami, ktoré sú podporené konceptami umelej inteligencie a vedia prispieť k zefektívneniu vášho biznisu,“ vysvetlil Márius Maslo, CEO spoločnosti Adastra.
Takýto robot pri podnikaní uľahčí komunikáciu, zjednoduší určité procesy, ale tiež ušetrí náklady. Pepper je multifunkčný, a to či už ho využijete v obchode, na letisku alebo na recepcii hotela. Funguje aj bez pripojenia na internet. Pri pripojení však dokáže pracovať s väčším množstvom informácií, a zároveň lepšie spracováva dáta, ktoré už nazbieral.
Vyhľadávanie zákazníkov i zamestnancov
Umelá inteligencia sa dá využiť nielen pre marketing fyzických obchodov, ale tiež e-shopov. Cieľom nie je len prilákať späť na nákup už existujúcich zákazníkov, ale získať tiež nových. Je potrebné identifikovať cieľovú skupinu a následne ju osloviť v tom správnom čase a na správnom mieste – tým je väčšinou mobil. Nech už majú ľudia akékoľvek záujmy, svoj mobil majú vždy pri sebe. Efektívnym prostriedkom sú napríklad cielené SMS v rámci nástroja Market Locator.
„Prinášame malým aj veľkým firmám obrovské množstvo dát zhmotnené v jednoduchom a efektívnom nástroji Market Locator. Inšpirovali sme už viac ako dvetisíc spoločnosti na Slovensku aj v Čechách, ako kreatívne využiť silu cielenej SMS komunikácie. Podobne ako Google Adwords, ale v reálnom svete,“ vyjadril sa Michal Šuran, country manager Market Locator SK & CZ.
Cez vyzbierané dáta firma môže vytvoriť profily svojej cieľovej skupiny a tak SMS dokonale ušiť na mieru. Nástroj Market Locator podľa informácií dokáže nájsť nielen zákazníkov, ale aj zamestnancov. Na základe zozbieraných dát (vekovej kategórie, návštevnosti a podobne) si dokáže firma správne nastaviť marketing.
Zber a analýza dát
Na Breakfast Briefingu sa ale pozvané firmy dozvedeli aj, ako funguje všeobecný approach, ktorým Adastra pristupuje k riešeniu problémov. Jedným z nich je to, kde a aké dáta hľadať na digitálnych kanáloch, a zároveň ich zber. Dôležitým krokom je analýza týchto dát a to, ako pomocou nich zlepšiť biznis.
V rámci tejto problematiky predstavili nástroj Exponea, ktorý slúži na analytiku, prostredníctvom Adalytics (OEM verzia produktu Exponea Experience Cloud) či ako kampaňový nástroj. Predstavili dva primárne use-cases, ktoré sa dajú pomocou nástroja Exponea využiť. Ide o personalizáciu obsahu webových stránok podľa preferencií užívateľa. Dobre to poznáte, keď sa vám na určitých stránkach zobrazuje reklama s ponukou presne toho produktu, o ktorý ste sa už na webe zaujímali. Presne tá značka, farba, veľkosť, no pokojne aj destinácia, na ktorú by ste sa radi vybrali. Následne sa využíva follow-up komunikácia po prehliadaní špecifických produktov.
Inteligentná výroba
Druhá časť Beakfast Briefing sa niesla v znamení Industry 4.0. Inteligentná výroba – hnací motor dnešnej priemyselnej revolúcie. Stojí na troch pilieroch. Prvým je IOT, vďaka nemu a senzorom máme nesmierne množstvo informácií, ktoré dokážu spracovať Big data technologie, druhý pilier.
Pridanú hodnotu však do priemyslu prináša až AI a pokročilá analytika, ktorá znamená pochopenie dát. Adastra predviedla nové trendy v spracovaní dát a Business intelligence. Big data technologie nie sú náhradou, no otvárajú nové možnosti vďaka predikčnej a pokročilej analytike. Umelá inteligencia môže hmatateľne pomôcť, a to v rôznych oblastiach: task and asset scheduling (production, logistics), budget planning, predictive maintenance, spare parts prediction, anomaly derection v infraštruktúrach.
Konferencia splnila svoj účel. Mnoho firiem sa zaujíma nielen o robota Peppra a o nástroje Market Locator, ale aj mnohé ďalšie. A tak už čoskoro môžeme v Košiciach očakávať efektívne a moderné nakupovanie či iné služby.
S interaktívnym robotom Pepprom sa môžete najbližšie stretnúť
8. novembra 2018 v Hoteli Yasmin na konferencii Slovakia Tech Fórum-Expo, a to formou účasti dvoch zástupcom vašej firmy. Viac informácií na www.sk.adastragrp.com alebo mailom na [email protected].
STREAM DIGITAL RETAIL
09:00 – 09:15 Populačná analytika
Zistite, kde sa nachádzajú vaši zákazníci pomocou dát telekomunikačných operátorov.
Peter Barlík, Data Scientist @ Instarea
09:15 – 09:30 Digitálna predajňa budúcnosti
Prepojenie online sveta s kamenným predajom.
Márius Maslo, CEO @ Adastra Slovakia
09:30 – 09:45 Market Locator
Moderné spôsoby pre oslovenie nových zákazníkov.
Michal Šuran, Country Manager CZ & SK @ Market Locator
09:45 – 10:00 Exponea
Ako spraviť z návštevníkov webu platiacich zákazníkov.
Juraj Ivan, Managing Consultant @ Adastra Slovakia
STREAM INDUSTRY 4.0
10:15 – 10:30 Dátovo riadená výroba a logistika
Ako vďaka dátam vieme zefektívniť výrobné a logistické procesy.
Slavomír Krivák, Delivery Manager – Východné Slovensko @ Adastra
10:30 – 10:45 Čo prináša umelá inteligencia do priemyslu 4.0
Namiesto buzzwordov reálne použitie.
Slavomír Krivák, Delivery Manager – Východné Slovensko @ Adastra
10:45 – 11:30 Q&A, Networking
Foto: Veronika Janušková
Zdroj video: youtube