„Polopriechod“ pre chodcov
Priechod pre chodcov na Prešovskej ceste neďaleko križovatky s Rampovou ulicou je už na pohľad minimálne nezvyčajný. Biele čiary totiž ani z jednej, ani z druhej strany nesiahajú až po koniec vozovky.
„Polopriechod“ pre chodcov je neďaleko autobusovej zastávky Pod Furčou. Upozornil nás naň jeden z našich čitateľov. „Je to fušerina, ľahostajnosť či nedôslednosť tých, ktorí zabudli dotiahnuť zebru až k chodníku? A chodci nech teraz dúfajú, že im vodiči z Rampovej na (ne)priechode dajú prednosť,“ napísal nám čitateľ Martin.

Správcom rýchlostnej cesty je Národná diaľničná spoločnosť. Tá je zodpovedná aj za dopravné značenie na nej, preto sme práve tam smerovali otázky, prečo nie je priechod pre chodcov vyznačený až k chodníku a kedy to spoločnosť mieni napraviť.
„Realizáciu vodorovného dopravného značenia budeme riešiť v spolupráci s cestným správnym orgánom a dopravnou políciou. Dôvodom je snaha o zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. V súčasnosti sa už pracuje na sfi nalizovaní zvislého aj vodorovného dopravného značenia v rámci celého ťahu predmetnej rýchlostnej cesty,“ znela odpoveď hovorkyne diaľničiarov Evy Žgravčákovej.
Foto: Veronika Janušková
—
Máte tipy, námety alebo pripomienky pre KOŠICE:DNES? Privítame každý, aj anonymný podnet! Za zverejnený tip dostanete 10 eur
Kontaktujte nás:
prostredníctvom e-mailu [email protected]
zavolajte na číslo: 0800 300 010
alebo cez aplikáciu KOŠICE:DNES
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila webovú stránku s registračným formulárom, prostredníctvom ktorého môžu cestujúci požiadať o mimoriadne odškodnenie za zranenia, ktoré utrpeli pri nedávnych železničných nehodách pri Jablonove nad Turňou a Pezinku. Vláda SR schválila jednorazový finančný príspevok 12. novembra ako mimoriadnu formu pomoci nad rámec zákonných povinností dopravcu.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.




