Cestovné kancelárie dovážajú posledných dovolenkujúcich
Zrušené lety, zatvorené hranice a letiská, obmedzený pohyb v krajinách. Koronavírus priniesol uplynulý štvrtok zo dňa na deň opatrenia, na ktoré nikto nebol pripravený. Pre tieto opatrenia sa niektorí Slováci nemohli dostať domov z dovoleniek a uviazli za hranicami.
Cestovné kancelárie preto museli riešiť tento problém so svojimi uviaznutými zákazníkmi. Spoločnosť Hydrotour kvôli tejto situácii minulý týždeň ukončila svoj zimný chartrový program a ich klienti sú už na Slovensku. Z destinácie Gambia sa vrátilo 157 osôb a z Omanu 166 osôb. „Presun našich klientov z letiska Viedeň a Praha na Slovensko bol celý čas koordinovaný Ministerstvom zahraničným vecí a Ministerstvom vnútra, takže všetko prebehlo bez komplikácií,“ uviedol obchodný riaditeľ cestovnej kancelárie Hydrotour Tomáš Lazarov.
[ad][/ad]Zmena termínu či destinácie
Zvýšený počet žiadostí o storno objednaných zájazdov momentálne neevidujú. „Základný storno poplatok sa u nás nemení do obdobia do 36 dní pred nástupom. V súčasnosti ho však uvažujeme skrátiť na 15 dní,“ dodáva Lazarov. Zároveň do 15. mája garantujú bezplatnú zmenu termínu a destinácie bez uplatnenia storno poplatkov. „Klienti tak majú dostatok času aby narobili unáhlené rozhodnutia a neprišli tak o všetky výhody vyplývajúce z nákupu first moment“ dodáva Lazarov.
Prichádzajú poslední dovolenkári
Cestovná kancelária Satur ešte eviduje niekoľko klientov vracajúcich sa z dovoleniek z destinácií z celého sveta a zo zahraničných služobných ciest. „Aj vďaka tomu, že naša cestovná kancelária zrušila alebo presunula mnohé zájazdy s odchodom v týchto dňoch na neskoršie obdobie, môžeme aktuálne našich klientov nachádzajúcich sa v zahraničí počítať len v desiatkach,“ uviedla riaditeľka CK Satur Ľudmila Masariková s tým, že do konca tohto týždňa by sa mali klienti vrátiť späť na Slovensko. Presné číslo klientov a konkrétne krajiny však neuviedla.
Pri zabezpečovaní návratov klientov úzko spolupracujú s leteckými spoločnosťami a hľadajú aj bežne neštandardné riešenia. „Snažíme sa pomáhať aj tým cestujúcim, ktorí sa zo zahraničia na nás obracajú, ale pobyty si organizovali sami. A pokiaľ je to možné, zabezpečujeme aj ich návrat domov,“ dodáva riaditeľka cestovky. Storná si zákazníci uplatňujú najmä pri zájazdoch s odchodmi v najbližších dňoch, kde však väčšina klientov využíva možnosť preloženia zájazdu na neskorší termín. „Čo sa týka letnej sezóny, tam je počet storien porovnateľný s tým z minulých rokov, pričom dôvody storien sú iné,“ dodala Masariková.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.