Ukončili rekonštrukciu cesty pri Gregorovom prameni
Cesta do Spišskej Novej Vsi cez Jahodnú a Folkmarský kopec, bola viac ako dva roky problémová. Pri Gregorovom prameniť sa totiž prepadla. Košický samosprávny kraj (KSK) v týchto dňoch dokončil jej opravu.
Práce trvali zhruba 5 mesiacov, výsledkom je nové výtokové čelo priepustu a cesta, ktorou je možné prejsť bez obmedzení.
[ad][/ad]Kameň nahradil železobetón
Opravu kraj spustil začiatkom apríla tohto roka. Dôvodom bol nevyhovujúci stav oporného múra aj samotného priepustu. Začiatok prác sa predlžoval kvôli nesprávnej projektovej dokumentácii aj odstúpení pôvodne vysúťaženého zhotoviteľa.
„Som rád, že cesta aj priepust pri Gregorovom prameni sú po rokoch bezpečné a kvalitné. Verím, že po všetkých problémoch s projektovou dokumentáciou z čias bývalého vedenia župy a odstúpení pôvodne vysúťaženého zhotoviteľa, sa zlepšia dopravné podmienky vodičov smerujúcich z gelnického okresu do Košíc. Kamenný oporný múr, ktorý sa tu nachádzal, nahradil železobetónový, pričom výsledkom rekonštrukčných prác je bezpečná cestná premávka na tomto frekventovanom cestnom ťahu,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
[ad2][/ad2]Pokračovanie článku je na ďalšej strane.
[break][/break]Z rozpočtu kraja
Práce sa realizovali v troch etapách, počas ktorých bola doprava odklonená do jedného jazdného pruhu. Starý priepust bol vybúraný, vybudované bolo nové vtokové a výtokové čelo priepustu a zhotovený bol železobetónový rám založený na mikropilotách. Potrebné boli aj svahové úpravy a pokládka nového asfaltu na úseku dlhom 125 metrov spolu s osadením zvodidiel, zábradlia a bezpečnostných prvkov. Rekonštrukcia stále takmer 343 000 eur, práce boli financované z rozpočtu Košického samosprávneho kraja.
[ad][/ad]Dážď a množstvo áut
Tento úsek cesty bol rekonštruovaný v rokoch 2014-2015. Problém aj s poklesom vozovky vznikol začiatkom tohto 2018. Prvý zhotoviteľ, ktorý mal cestu opraviť za 80-tisíc eur, odstúpil od zmluvy. Cesta sa ďalej prepadala až KSK musel rekonštruovať nielen oporný múť ale aj zosuv. Finančné náklady sa niekoľkonásobne zvýšili.
K poškodeniu priepustu došlo vplyvom zatekajúcej vody do trhlín medzi vozovkou a rímsou, čo spôsobilo vyplavenie spojiva z muriva. Pod zhoršenie stavu samotnej komunikácie sa podpísala aj dopravná zaťaženosť tohto frekventovaného úseku.
[ad2][/ad2]Foto: TASR
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.