Rozvoj Zemplína je bez diaľnice nereálny, tvrdia starostovia aj podnikatelia
Rozvoj Zemplína je bez diaľnice nereálny, tvrdia starostovia a podnikatelia z občianskeho združenia (OZ) Diaľnica na Zemplín.
„Chýbajúca dopravná infraštruktúra spôsobuje tomuto ťažko skúšanému regiónu, ktorého okresy sú dlhodobo zaradené medzi najmenej rozvinuté, množstvo problémov,“ prezentoval názor novovzniknutého OZ jeho predseda Peter Báthory.
Vysoká nezamestnanosť a žiadny investor
Medzi „najpálčivejšie“ problémy regiónu podľa neho patria nedostatok investorov a s tým súvisiaca vysoká nezamestnanosť a nízka životná úroveň. Združenie pritom poukazuje na prax prepojenosti prítomnosti investorov s okamžitým rozvojom oblasti, či už v podobe prílevu inteligencie alebo potreby výstavby škôl a ďalších objektov občianskej vybavenosti.
Cieľom združenia je preto „intenzívnejšie presadzovať výstavbu diaľnice“ z Košíc do Michaloviec.
„Nemôžeme riskovať, že v regióne Zemplína nebude najbližších 20 rokov postavený ani jeden kilometer diaľnic a rýchlostných ciest. Už sa ďalej nechceme nečinne prizerať, ako nám odchádzajú rodinní príslušníci za prácou na západ,“ uzavrel Báthory.
(TASR)
[ad][/ad]Odporúčané články
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.