M. Žiak (SaS) dal podnet na poslancov Blahu a Tarabu na výbor pre nezlučiteľnosť funkcií
Poslanec strany Sloboda a Solidarita (SaS) Miroslav Žiak sa obrátil na Výbor Národnej rady SR pre nezlučiteľnosť funkcií, aby rozhodol, či poslanci parlamentu Ľuboš Blaha (Smer-SD) a Tomáš Taraba (nezaradený) neporušili ústavný zákon o ochrane verejného záujmu a aby im prípadne následne uložil pokutu vo výške dvanásťnásobku ich mesačného platu. Dôvodom je negatívna reklama, ktorú šírili o známych sušienkach. Informovala o tom Marie Stracenská z komunikačného oddelenie SaS.
„Poslanci sú verejní funkcionári a ako takí majú presadzovať a chrániť verejný záujem. Verejný, nie svoj osobný. Na reklamu – a ani na antireklamu – nesmú používať svoje meno a tvár. To, čo Blaha a Taraba robili počas „horalkovej kauzy“ bola antireklama celkom ukážková,“ komentoval svoje podanie Žiak.
Z účtov na sociálnych sieťach oboch spomínaných poslancov je podľa Žiaka zjavné, že šírili negatívnu reklamu. „Podľa názoru právnikov, s ktorými komunikujem, Blaha aj Taraba prezentovali averziu k produktom spoločnosti I.D.C. Holding. Ľuboš Blaha sušienky hádzal do smetného koša, obaja vyzývali na bojkot a nekupovanie konkrétnych produktov,“ povedal poslanec SaS.
Podľa neho Blaha aj Taraba tak prezentovali svoj osobný názor na tému očkovania proti ochoreniu COVID-19 v súvislosti s negatívnou reklamou produktov Pečivární Sereď a využili teda svoju osobu, meno a priezvisko a fotografie na negatívnu reklamu ich produktov. „Mám za to, že prezentovali svoj osobný záujem, a to najmä s cieľom získať politické body,“ uzavrel Žiak.
Poslanci Taraba a Blaha reagovali na výzvu na sociálnej sieti, aby ľudia nekupovali známe sušienky po tom, čo sa jeden zo spolumajiteľov spoločnosti, ktorá sušienky vyrába, pre Denník E vyjadril, že kto je zaočkovaný, nech si slobodne ide kam chce a kto nie je, nech sedí doma.
Zdroj: (SITA, isu;DSe/ d.p.)
Odporúčané články
Metropola východu od stredy premiérovo hostí účastníkov konferencie Šport a spoločnosť. Zástupcovia športovej sféry, štátnej správy, samospráv a ďalší hostia na nej diskutujú o víziách, podnetoch a budúcom smerovaní športu na Slovensku.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.


