Vyrába okuliare z dreva
Dvadsaťšesťročný Martin Dufinec, rodák z Košíc, ktorý žije v Michalovciach, vybudoval v mladom veku vlastnú firmu. Už druhý rok vyrába drevené slnečné okuliare.
Mať vlastnú firmu a vlastnú značku bol vždy jeho sen. K jeho splneniu ho priviedla práca s drevom, ktorá sa pre neho stala záľubou. Ako malý chlapec s otcom navštevovali kamaráta, ktorý mal drevenú dielňu. Impulz pre zrod drevených okuliarov prišiel počas trávenia leta na Zemplínskej šírave, kde sa jeho kamarát venoval jachtingu.
„Úplne ma to pohltilo. Pozitívna energia, ktorú som dokázal načerpať na vode. Raz mi spadli do vody moje obľúbené slnečné okuliare. Už dávnejšie som mal v hlave myšlienku výroby unikátnych drevených okuliarov, ktoré vďaka svojmu materiálu budú môcť plávať na vode. Rozhodol som sa pre ich výrobu a spojiť biznisovú ideu s jachtingom, ktorý je významnou súčasťou môjho života,“ prezradil Dufinec.
Filozofiou lifestylovej značky okuliarov je sloboda a voľnosť, jej heslom užiť si život a krásu našej planéty ako dobrodružstvo, teda pocity, ktoré so sebou prináša samotný jachting. Zákazníkom, ktorým nie je ľahostajná príroda, navyše dáva pocit zadosťučinenia. Výrobca totiž prispieva neziskovej organizácii, ktorá sadí stromy. „Je jednoduché brať, ale netreba zabúdať aj dávať späť. Tento môj postoj nesúvisí len s okuliarmi,“ vysvetlil Dufinec.
Každý kus je originál
Okuliare firma vyrába prevažne z bambusu, s ktorým sa dobre pracuje. Je pružný, ľahký, má prirodzenú svetlú farbu. Zákazník si môže dať spraviť okuliare aj z čerešňového alebo orechového dreva. „Drevo je naozaj skvelý materiál a všetko, čo sa z neho vyrobí, ak sa vyrobí kvalitne, má hneď iný šmrnc a nádych luxusu,“ povedal Martin.
Prednosťou tohto produktu je, že budete vlastniť originálny kúsok, ktorý je jediný na svete.
Výroba jedného páru trvá od troch do štyroch hodín. Martin prezradil, že okuliare pre neho zhotovuje zručný zamestnanec. Celý proces je náročný a zdĺhavý. „Trvalo mi dva roky, kým som našiel niekoho, s koho prácou a kvalitou budem spokojný. Mojou úlohou je dohliadať na to, aby okuliare boli vyrobené ručne, v excelentnej kvalite a limitovanej edícii,“ objasnil.
Zahraničný trh
Firma sa neorientuje na slovenský trh. Väčšina zákazníkov pochádza z prímorských krajín a pobrežia USA či Austrálie. Sú hlavne pre ľudí, ktorí majú radi more, slnko a teplo.
Podľa Dufinca sú Slováci voči novým veciam veľmi skeptickí. „Treba ich presviedčať, že aj niečo nové, o čom doteraz nepočuli, môže byť dobré. Mám však záujem dostať okuliare do slovenských optík.“
Výrobný sortiment by chcel rozšíriť o drevené hodinky. Problémom je vodotesnosť, preto potrebuje zohnať kapitál, aby hodinky mohol robiť so švajčiarskymi strojčekmi.
(JH)
Foto: archív md
Odporúčané články
Zamestnávatelia a študenti sa na pôde Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach stretnú počas Dňa kariéry. Ôsmy ročník podujatia sa uskutoční v stredu 10. apríla, jeho hlavnou témou bude Kariéra na Slovensku. Ako ďalej informovala hovorkyňa UPJŠ Laura Hoľanová, Deň kariéry sa začne o 9:30 v areáli Filozofickej fakulty UPJŠ, v budove Sokrates.
Vďaka dotačnému programu Košického samosprávneho kraja s názvom Terra Incognita – Krajina nespoznaná, vyrastie v meste Gelnica nová vyhliadka. KSK zo svojho rozpočtu poskytuje financie na podporu cestovného ruchu v rámci celého regiónu. Sprístupnenie vyhliadky pre verejnosť je podľa zhotoviteľa diela predpokladané na leto 2025.
Príprava fontán v Košiciach pre novú sezónu je v plnom prúde. Pracovníci zo Správy mestskej zelene v Košiciach už niekoľko týždňov usilovne pracujú, aby boli košické fontány pripravené na nadchádzajúcu sezónu. Hovorca Správy mestskej zelene (SMsZ) v Košiciach Marek Lukáč uviedol, kedy budú košické fontány spustené.