Slovenská pošta od 1. októbra zdvojnásobila počet pobočiek, kde je možné kúpiť elektronické kolky
Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., viac ako zdvojnásobila počet svojich pobočiek, kde sa dajú kúpiť elektronické kolky. Od 1. októbra je to možné už v 765 namiesto pôvodných 332 pobočiek. Ako štátna poštová spoločnosť v piatok informovala, navýšením počtu pobočiek chce vyjsť v ústrety najmä občanom, keďže počet samoobslužných platobných terminálov, teda kioskov, umiestnených v klientskych centrách, na súdoch, okresných či katastrálnych úradoch sa znížil o viac ako sto kusov.
Početnosť kioskov na úradoch je v kompetencií ministerstva financií. „Klienti môžu na poštách kúpiť eKolok na uhradenie správnych a súdnych poplatkov v ľubovoľnej hodnote, bez potreby zadania služby. Platnosť takto zakúpeného eKolku je dva roky, pričom platnosť eKolku zakúpeného iným spôsobom je 30 dní,” uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Súdne či správne poplatky môžu klienti uhradiť niekoľkými spôsobmi. A to prostredníctvom potvrdení o úhrade správneho/súdneho poplatku na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty, cez platobné terminály, tzv. kiosky, cez mobilnú aplikáciu eKolok, webovú aplikáciu eKolok (Virtuálny kiosk) a POS terminály na úradoch. „Platobný systém eKolok tvorí súčasť elektronizácie verejnej správy a patrí k najmodernejším platobným systémom v Európe,” dodala Dorčáková.
Zdroj: (SITA, be;it)
Odporúčané články
Posledné oficiálne Mestské zastupiteľstvo v Košiciach v roku 2024 začalo dnes ráno. Poslanci na ňom prerokujú návrh mestského rozpočtu či zvýšenie poplatkov za komunálny odpad.
Mesto Košice sa na jar premení na farebnú kvetinovú oázu vďaka jedinečným tulipánom z Holandska. Holandské veľvyslanectvo na Slovensku opäť darovalo mestu špeciálnu odrodu tulipánov nesúcu meno “Slovensko”, ktorú vyšľachtila holandská kráľovská rodina.