Expremiér požiadal vládu, aby rešpektovala podpisy pod referendom a zmenila ústavu
Predseda strany Hlas – sociálna demokracia (Hlas-SD) Peter Pellegrini konštatoval, že majú platnú referendovú otázku a platných 600-tisíc podpisov. V relácii RTVS O päť minút 12 uviedol, že Ústavný súd SR (ÚS SR) zhodnotil v súvislosti s otázkou potrebu zmeniť ústavu, pretože poslanci Národnej rady SR (NR SR) si nemôžu skrátiť volebné obdobie bez danej zmeny. Požiadal preto vládu, aby rešpektovala dané podpisy a zmenila ústavu. Dodal, že v decembri uplynie šesťmesačná lehota, kedy sa bude môcť znova o ústave „hovoriť“. Čaká, že šéf rezortu financií Igor Matovič (OĽaNO), predseda NR SR Boris Kollár (Sme rodina) a minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) podporia novelu ústavy tak, aby bolo možné skrátiť volebné obdobie.
Sulík reagoval, že vnútri strany majú na referendum rozličné názory. Osobne je však za referendum. „Ľudia, aj keď sa nám to nemusí páčiť, majú mať možnosť vstúpiť do procesu. Nemá to byť – vyhraj voľby a môžeš všetko,“ povedal. Zároveň dodal, že na koaličnej rade budú proti, ale nebudú vetovať a plánujú to nechať na rozhodnutí poslancov NR SR.
(SITA, adz;jme)
Odporúčané články
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila webovú stránku s registračným formulárom, prostredníctvom ktorého môžu cestujúci požiadať o mimoriadne odškodnenie za zranenia, ktoré utrpeli pri nedávnych železničných nehodách pri Jablonove nad Turňou a Pezinku. Vláda SR schválila jednorazový finančný príspevok 12. novembra ako mimoriadnu formu pomoci nad rámec zákonných povinností dopravcu.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


