O zavedení OTP vo vlakoch by podľa národného dopravcu muselo rozhodnúť ministerstvo dopravy

Rozhodnutie o zavedení režimu OTP vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) by muselo vydať Ministerstvo dopravy a výstavby SR ako jej akcionár. Národný osobný dopravca to potvrdil v súvislosti s bezpečnosťou cestovania vlakmi a možným podmienením prepravy v režime OTP, a to vzhľadom na stále nepriaznivú epidemickú situáciu aj počas aktuálneho lockdownu.
„Nariadenia vo vlakoch ZSSK sú rovnaké od začiatku prepuknutia pandémie – cestujúci majú stále povinnosť mať vo vlakoch vhodne prekryté horné dýchacie cesty počas celej cesty. To isté platí pri kontakte v pokladniciach pri nákupe cestovných dokladov,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Podľa neho spoločnosť má právo kontrolovať len cestovné doklady. „Cestovanie vlakmi je také bezpečné, ako sa sami správame a je dôležité, aby boli samotní cestujúci aj naďalej ohľaduplní a zodpovední,“ poznamenal.
Konzílium odborníkov z dôvodu nezlepšujúcej sa epidemickej situácie odporučilo vláde okrem predĺženia lockdownu do 16. decembra zaviesť aj režim OTP vo vlakoch a v diaľkovej autobusovej doprave. Zníženie mobility je podľa odborníkov najúčinnejším krátkodobým nástrojom na spomalenie šírenia ochorenia COVID-19.
„Od začiatku prepuknutia pandémie v maximálnej možnej miere všetkými prostriedkami zabezpečujeme, aby vlaky spĺňali najvyššie štandardy hygieny a bezpečnosti,“ ubezpečuje hovorca ZSSK. „Doteraz minimálne jedenkrát denne dezinfikujeme nad rámec bežného čistenia, dvakrát týždenne dezinfikujeme naše vozidlá polymérom s účinnosťou šesť až sedem dní. Taktiež zabezpečujeme deväť- až dvanásťkrát za hodinu výmenu vzduchu za čerstvý vďaka klimatizácii,“ dodal Tomáš Kováč. Pripomenul, že bezpečnosť cestovania vlakmi ZSSK potvrdil na jar tohto roka aj výskum vedcov zo Slovenskej akadémie vied, kedy zo 187 odobratých vzoriek ani jedna neobsahovala koronavírus.
(SITA, be;it)
Odporúčané články

Slovenská pošta pokračuje v transformácii, ktorej cieľom je dlhodobo udržateľný rozvoj spoločnosti, modernizácia poštovej infraštruktúry tak, aby vychádzala v ústrety zákazníkom a uspokojivo napĺňala ich dnešné potreby. V súlade s týmto procesom dôjde v prvej etape k ukončeniu prevádzky 26 pôšt v krajských mestách, a zároveň k posilneniu nástupníckych pôšt.

V Košiciach žilo pred druhou svetovou vojnou približne 60-tisíc obyvateľov, z nich bolo približne 12 500 Židov. Väčšina žila v južnej časti mesta, kde vyrástli i viaceré synagógy, približuje pre agentúru SITA kurátorka Galérie Ľudovíta Felda v Košiciach Jana Teššerová. Deportácie Židov z Košíc sa začali až v roku 1944, keďže mesto od prvej viedenskej arbitráže v roku 1938 patrilo pod Maďarsko. Deportovaných bolo 15 807 Židov, a to nielen zo samotného mesta, ale aj z blízkeho okolia.

Hasiči v Košickom kraji zasahovali počas víkendu pri desiatich dopravných nehodách. Ako na sociálnej sieti uviedol Hasičský a záchranný zbor (HaZZ) Košického kraja, ide o nehody, ktoré sa stali od piatkového popoludnia (20. júna) do pondelkového rána (23. júna).