Prokuratúra zrazu otočila
Bol na Jozefa Sedláka vyvíjaný nátlak, aby zmenil výpoveď? Okresná prokuratúra Košice II na to mala dve úplne odlišné odpovede.
„Obhajobu oboch obvinených považujem za účelovú. Spáchanie skutku bolo preukázané v prvom rade poškodeným. Počas celého trestného konania vypovedal konzistentne, neboli zistené žiadne okolnosti spochybňujúce jeho výpoveď,“ napísal ešte v októbri do obžaloby prokurátor Andrej Šaro s tým, že skutok nepriamo potvrdzujú aj ďalší dvaja svedkovia.
Jeho kolegyňa Stela Vasiľová koncom marca už súdu oznámila, že obžalobu berie späť. Nijako to nezdôvodnila, len sa odvolala na paragraf, ktorý to dovoľuje prokurátorovi urobiť.
„Súd nemôže pojednávať, ak obžaloba bola vzatá späť. Je povinný zobrať to na vedomie,“ skonštatovala sudkyňa Soňa Mihaľáková.
Stavebný inžinier Blažej Nagyidaia tvrdil, že za Sedlákom nikdy nebol. S úradníkom Pavlom Duňákom sa dobre poznali, pochádzajú z rovnakého mesta. Kontroloval oprávnenosť platieb na viacerých projektoch, na ktorých bol stavebný dozor.
Duňák nepopieral, že so Sedlákom o rekonštrukcii v okrese Sobrance hovoril. „Kolega si však vysvetlil veci inak, ako sa v skutočnosti mali,“ povedal denníku košice:dnes.
V pôdohospodárskej platobnej agentúre už nepracuje. V roku 2013 ho súd odsúdil za to, že zobral úplatok tisíc eur. Dostal podmienku a zákaz zamestnať sa v štátnych orgánoch. „Vtedy som bol vinný, aj som sa priznal. Teraz nie,“ dodal Duňák.
Foto: rok
Odporúčané články
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.