Greenpeace vydal satirické video, cieľom je zákaz reklamy a sponzoringu fosílnych palív
Sociálnymi sieťami sa rozšírila petícia Greenpeace, prostredníctvom ktorej chcú zakázať reklamu a sponzoring fosílneho biznisu. Najnovšie k tejto kampani pridali aj video, v ktorom názorné ukazujú následky užívania týchto palív. Do videa si pozvali známu stand-up komičku Simonu.
Prostredníctvom petície Greenpeace vyzýva Európsku komisiu, aby navrhla legislatívny akt EÚ, ktorým by sa zakázali reklamy na fosílne palivá a tiež leteckú, cestnú a vodnú dopravu, ktoré takéto palivá využívajú. Zakázať by sa podľa nich mali aj reklamy podnikov pôsobiacich na trhu s fosílnymi palivami, a to najmä v oblasti ťažby, rafinácie, dodávok, distribúcie alebo predaja fosílnych palív.
Cieľom takýchto právnych predpisov je zvýšenie informovanosti verejnosti o výrobkoch a technológiách, ktoré sú zodpovedné za zmenu klímy a za iné škody na životnom prostredí a zdraví.
V spolupráci s komičkou Simonou a agentúrou Cukru, Greenpeace Slovensko vydalo video, ktoré satiricky poukazuje na to, v akom stave je v súčasnosti klíma. “Niekedy vás na sekundu vyruší nejaké to tornádko v Čechách,” znie hlas Simony vo videu.
Vo videu tiež adresujú problémy horiacich lesov, povodní, zdražovania potravín či vyhynutia zvierat. Reklamy ropných spoločností prirovnávajú k nakupovaniu z lacných čínskych stránok s oblečením. Rovnako podľa nich dostanete niečo, čo ste v skutočnosti nechceli a reálne sa to na sľubovaný produkt ani nepodobá. Namiesto prostredia, v ktorom budú môcť spokojne žiť naše deti, podľa nich dostávame zhoršujúcu sa klímu.
Zdroj: (FB/Greenpeace Slovensko, act.greenpeace.org, DK)
Odporúčané články
Parkovanie v Košiciach bolo v minulosti zdrojom vášní. Mesto Košice teraz prichádza s novinkou, týkajúcou sa testovacej fázy prevádzky dvoch inteligentných platobných terminálov na úhradu jednorazového parkovného prostredníctvom bezkontaktnej platby kartou.
Košickú zoologickú záhradu navštívil za prvé štyri mesiace tohto roka rekordný počet návštevníkov. Jej bránami prešlo 52-tisíc návštevníkov, čo je oproti minulému roku navýšenie o 14-tisíc. ZOO Košice uviedla, že takéto čísla nemala ani v najúspešnejších rokoch, kedy prekonala štvrť miliónovú métu.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pokračuje v efektívnejšej jarnej údržbe diaľničných tunelov. Od tohto víkendu v priebehu mája uskutoční pravidelný servis, údržbu a kontrolu technológií v ďalších ôsmich tuneloch – Šibenik, Svrčinovec, Poľana, Žilina, Ovčiarsko, Bôrik, Branisko, Považský Chlmec a v júni v podjazde Lučivná. Spomínané tunely a podjazd budú počas údržby úplne uzavreté a doprava bude presmerovaná na súbežné cestné komunikácie.