Únia chce uznať plyn a jadrovú energiu za tzv. zelené zdroje
Európska komisia (EK) navrhla plány označiť niektoré druhy plynu a jadrovú energiu za nízkouhlíkové zdroje energie, ktoré by mali byť súčasťou desaťročia trvajúceho procesu k postupnej klimatickej neutralite. Referuje o tom spravodajský portál BBC.
Komisia v návrhu tvrdí, že plyn a jadrová energia sú kľúčom k prechodu na čistejšiu energiu. Návrh prichádza niekoľko mesiacov po tom, ako sa krajiny na klimatickom samite COP26 v škótskom Glasgowe zaviazali udržať nárast priemerných teplôt na svete „hlboko pod“ dvomi stupňami Celzia v porovnaní s predindustriálnou úrovňou.
„Je potrebné uznať, že plyn a jadrová energia môžu prispieť k dekarbonizácii hospodárstva únie,“ uvádza sa v návrhu EK. Podľa návrhu by sa za „zelené“ považovali iba plynové a jadrové elektrárne s najvyššími štandardmi. Jadrové elektrárne by tiež museli mať prísne plány likvidácie odpadu. V prípade plynu by mal existovať limit, koľko oxidu uhličitého sa môže uvoľniť na kilowatthodinu vyrobenej energie.
Ak väčšina členských štátov EÚ podporí tento návrh, od roku 2023 to bude súčasťou platnej legislatívy. Jadrovú energiu v rámci EÚ presadzovalo najmä Francúzsko. Naopak, zámer EK označiť plyn a jadrovú energiu za „zelené“ vyvolal kritiku zo strany Nemecka, ktoré je v procese postupného odstavovania jadrových elektrární a v prevádzke ich má už len niekoľko.
Zdroj: (SITA, hb)
Odporúčané články
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.


