Plánovaná trasa R2 medzi Lučencom a Košicami bude pravdepodobne len v podobe obchvatov
Plánovaná východná časť trasy rýchlostnej cesty R2 medzi Lučencom a Košicami bude pravdepodobne riešená preložkami ciest, teda obchvatmi, miest a obcí. Predpokladá to minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina), pričom podľa neho o tom, či obchvaty budú v podobe cesty prvej triedy, alebo rýchlostnej cesty, resp. v jej polovičnom profile, rozhodne Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP). „Nateraz to na diaľnicu určite nevyzerá,“ povedal Doležal na sociálnej sieti.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) má v súčasnosti vo výstavbe dva úseky R2 – Kriváň – Mýtna v dĺžke vyše 9 kilometrov a Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce v dĺžke 13,5 kilometra. Prvý z týchto úsekov začali stavať v marci 2020, dokončený by mal byť v marci 2024, druhý úsek stavajú od augusta 2019, hotový mal byť vlani v lete, no lehotu výstavby predĺžili do novembra tohto roka. Po dokončení týchto dvoch úsekov bude možné jazdiť plynule po R2 od Zvolena k Lučencu. NDS plánuje aj výstavbu úseku Zvolen, západ – Zvolen, východ v dĺžke takmer 11 kilometrov. Rada Úradu pre verejné obstarávanie v súčasnosti posudzuje odvolanie diaľničiarov proti rozhodnutiu o zrušení tendra na výstavbu druhej časti úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke vyše 14 kilometrov.
Aj v prípade možnosti výstavby rýchlostnej cesty z Komárna smerom na Nitru považuje minister dopravy za najpravdepodobnejšie preložky cesty prvej triedy v línii vysnívanej rýchlocesty. „Na rýchlostnú cestu to pravdepodobne parametrovo a cenovo nevyjde, pôjde o preložky cesty prvej triedy. To je asi najrealizovateľnejšie,“ očakáva Doležal. Prípravu severo-južného rýchlostného koridoru cez Slovensko označil za dlhodobo zanedbanú. Trasu prepojenia sever – juh po R3 z Oravy cez Turiec na Zvolen a Šahy posúdi štúdia, ktorú spracováva ministerstvo dopravy za asistencie ÚHP. V príprave je aj výstavba obchvatov Krupiny a Šiah. Vo výstavbe je aktuálne od marca minulého roka úsek R3 Tvrdošín – Nižná v dĺžke 5,6 kilometra, do užívania by ho mali odovzdať v júni 2023.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
V Košiciach od 1. novembra začal platiť operačný plán zimnej údržby komunikácií, ktorý bude trvať až do konca marca 2025. Zabezpečuje ho spoločnosť KOSIT v spolupráci s Magistrátom mesta Košice. Zimná údržba pokrýva približne 700 kilometrov ciest a chodníkov a počíta s nasadením vyše 200 pracovníkov, vrátane vodičov, dispečerov a ďalších.
Na známom sídlisku Luník IX sa začal odvážny projekt, ktorý môže zmeniť životy mnohých detí. Riaditeľ školy a tím trénerov spustili pred časom tréning bojových športov pre deti s cieľom nielen naučiť ich sebaobrane, ale aj poskytnúť disciplínu a perspektívu lepšej budúcnosti. Tréningy sú pritom podmienené dobrým správaním a výsledkami v škole, čím sa motivujú deti k lepšiemu zápalu pre vzdelávanie. Deti aj napriek nepriaznivým podmienkam dosahujú skvelé výsledky, pričom sa jeden zo žiakov prebojoval až na majstrovstvá sveta.
Jaroslav Naď a Juraj Šeliga včera spoločne čakali na Bratislavskom letisku premiéra Fica. Chceli ho privítať po tom, čo mal priletieť súkromným triskáčom z Chorvátska. Premiér na nich reagoval v statuse na sociálnej sieti, kde odmietol akékoľvek informácie ohľadom jeho údajnej cesty.